Notícies

El nou taller CIRCLE Fiction Orbit per a dones directores i productores obre inscripcions

30/05/2023

CIRCLE Fiction Orbit és un nou taller intensiu d’una setmana de durada, obert a dones directores i productores que estiguin desenvolupant el seu segon o tercer llargmetratge de ficció. La data límit per presentar-s’hi és el proper 18 de juny.

Després de cinc anys d’èxit de CIRCLE Women Doc AcceleratorCIRCLE s’expandeix i llança Fiction Orbit.

Se seleccionarà un grup d’entre 6 i 8 professionals per treballar amb experts/es a l’hora d’identificar les necessitats en el desenvolupament dels projectes.

Totes les participants rebran assessorament sobre el seu guió i sobre els aspectes legals. També coneixeran opcions de producció, incloent-hi les millors decisions estratègiques.

CIRCLE dona suport al desenvolupament de projectes, però també se centra molt a compartir coneixements i a construir habilitats professionals mitjançant la connexió de participants al programa amb la resta de la indústria cinematogràfica: atorguen accés a mentors de reconegut prestigi internacional.

Condicions:

Les directores poden participar soles o de manera conjunta amb la productora. Només els projectes amb una productora adjunta són elegibles. Tant la directora com la productora han de tenir almenys un llargmetratge realitzat.

Quota de participació:

1.600 euros per persona. Cobreix l’assessoria rebuda, l’allotjament i les dietes, així com una àmplia varietat d’ofertes dels socis participants en aquesta formació.

CIRCLE pot oferir fins a dues beques que cobreixen el 50% de la quota de participació per a directores/productores de països de baixa capacitat de producció (a tenir en compte si el projecte té una directora/productora d’aquestes regions).

Si vols més informació o tens dubtes, si us plau contacta amb: info@doccircle.me

Inscripcions a través del formulari electrònic.

Data límit: 18 de juny de 2023.

Sobre CIRCLE:

Des del 2018, CIRCLE ha donat suport a més de 50 dones directores i productores a través del seu taller de documental CIRCLE Women Doc Accelerator. Diverses pel·lícules desenvolupades en el context d’aquest accelerador de projectes documentals han tingut posteriorment gran èxit impulsant les carreres de les autores i marcant fites al circuit internacional de festivals de cinema.

La iniciativa CIRCLE Women Doc Accelerator està organitzada per Wake Up Films Production i compta amb el suport de: When East Meets WestCannes Docs – Marché du FilmDocumentary Association of Europe (DAE), European Women’s Audiovisual Network (EWA), International Emerging Film Talent Association (IEFTA), CineuropaCreative Europe MEDIA CroatiaCreative Europe MEDIA SloveniaMotovilaMinistry of Culture and Information of the Republic of SerbiaThessaloniki Documentary Film Festival – Agora DocsDOK LeipzigInternational Documentary Film Festival Beldocs i EURODOC.

COMPARTIR

MÉS NOTÍCIES

24/04/2026
Participa al MIFA Annecy 2026 amb MEDIA Stands
Ja estan obertes les inscripcions per participar al mercat MIFA (del 23 al 26 de juny de 2026) del Festival Internacional de Cinema d’Animació d’Annecy, sota el paraigua de MEDIA Stands. La data límit per inscriure-s’hi és el 14 de maig de 2026.
24/04/2026
El Festival de San Sebastián obre la 8a convocatòria de Zinemaldia Startup Challenge
El Festival de San Sebastián ha obert la vuitena convocatòria de Zinemaldia Startup Challenge, un concurs adreçat a persones emprendedores i startups estatals i europees els projectes dels quals incorporin noves tecnologies aplicades a l'àmbit audiovisual. La data límit d’inscripció de projectes és el 5 de juny de 2026.
24/04/2026
Presentació de Projectes d’Innovació finançats per Europa Creativa MEDIA al Marché du Film de Cannes
Amb el Marché du Film del Festival de Cannes a punt d’obrir portes, l'Agència Executiva Europea d'Educació i Cultura (EACEA) ha anunciat una presentació especial dedicada a tres projectes d’innovació finançats pel programa Europa Creativa MEDIA. L’acte tindrà lloc diumenge 17 de maig, d’11h a 12h, a l'estand d'Europa Creativa MEDIA (Pavelló 124, International Village).
23/04/2026
El film amb suport MEDIA ‘The End of It’, òpera prima de Maria Martínez Bayona, seleccionat a Cannes Première
El film amb suport MEDIA The End of It, òpera prima de la directora catalana establerta a Londres Maria Martínez Bayona, ha estat seleccionat a la secció Cannes Première del Festival de Cannes 2026.
23/04/2026
Nou informe de l’Observatori Europeu de l’Audiovisual sobre adaptacions en la producció de cinema i ficció audiovisual a Europa
L'Observatori Europeu de l'Audiovisual ha publicat un nou informe titulat 'Adaptacions en la producció de ficció audiovisual i cinematogràfica a Europa' amb xifres de 2015-2024.
22/04/2026
L’Acadèmia del Cinema Europeu anuncia els 10 nous ‘Tresors de la cultura cinematogràfica europea’
L’Acadèmia del Cinema Europeu ha anunciat les deu incorporacions d’enguany als ‘Tresors de la cultura cinematogràfica europea‘. Amb aquests Tresors, l’Acadèmia celebra llocs de caràcter simbòlic per al cinema europeu, llocs de valor històric que cal mantenir i protegir no només ara, sinó per a les generacions futures.
22/04/2026
El film MEDIA ‘Los Domingos’ rep el Premi RNE Sant Jordi de Cinematografia 2026 a la Millor Pel·lícula
La 70a edició dels Premis RNE Sant Jordi de Cinematografia 2026 van entregar el passat dimarts 21 d'abril el premi a la millor pel·lícula espanyola a 'Los domingos', d'Alauda Ruiz de Azúa, que compta amb el suport d'Europa Creativa MEDIA a la Distribució.
22/04/2026
EAVE Marketing Workshop 2026 obre la convocatòria
EAVE Marketing Workshop 2026, una iniciativa d’EAVE – European Audiovisual Entrepreneurs en col·laboració amb Film Fund Luxembourg i el suport d’Europa Creativa MEDIA, ha obert la convocatòria fins al proper 1 de juny. 
21/04/2026
T-Port Talent Bridge ofereix formació per a cineastes emergents
T-Port Talent Bridge, una nova série de formació per a cineastes emergents, que compta amb el suport d'Europa Creativa MEDIA, ofereix diversos tallers online assequibles, adreçats a directors/es, guionistes, productores/es i equips creatius.
21/04/2026
El film amb suport MEDIA ‘Iván & Hadoum’, Premi al Millor Llargmetratge al XI Festival de Cinema LGTBI del Centre Niemeyer
El film amb suport MEDIA ‘Iván & Hadoum‘, òpera prima d’Ian de la Rosa, protagonitzat per l’artista multidisciplinar Silver Chicón, juntament amb la cantant Herminia Loh, ha estat guardonat amb el Premi al Millor Llargmetratge al XI Festival de Cinema LGTBI del Centre Niemeyer d'Avilés (Astúries).

Cultura

Plataformes europees per a la promoció d’artistes emergents
(CREA-CULT-2024-PLAT)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Xarxes europees d’organitzacions culturals i creatives
(CREA-CULT-2024-NET)

Termini: 07/mar/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Entitats Culturals Paneuropees
(CREA-CULT-2024-PECE)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Audience Development and Film Education
(CREA-MEDIA-2025-AUDFILMEDU)

Termini: 27/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

MEDIA 360°
(CREA-MEDIA-2025-MEDIA360)

Termini: 09/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Freedom Rapid Response Mechanism
(CREA-CROSS-2025-MFP)

Termini: 15/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European Festivals
(CREA-MEDIA-2025-FEST)

Termini: 11/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Slate Development
(CREA-MEDIA-2026-DEVSLATE)

Termini: 03/des/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Animation projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-1)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European co-development
(CREA-MEDIA-2026-CODEV)

Termini: 25/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Documentary projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-2)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Fiction projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-3)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

Video games and immersive content development
(CREA-MEDIA-2026-DEVVGIM)

Termini: 11/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European VOD networks and operators
(CREA-MEDIA-2026-VODNET)

Termini: 08/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Markets & Networking
(CREA-MEDIA-2026-MARKETNET)

Termini: 20/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Innovative tools and business models
(CREA-MEDIA-2026-INNOVBUSMOD)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Films on the Move
(CREA-MEDIA-2026-FILMOVE)

1r Termini: 19/mar/2026
2n Termini: 16/07/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Circulation of European literary works
(CREA-CULT-2026-LIT)

Termini: 29/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Literacy
(CREA-CROSS-2026-MEDIALITERACY)

Termini: 11/mar/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

Creative Innovation Lab
(CREA-CROSS-2026-INNOVLAB)

Termini: 23/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - PLURALISM
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-PLURALISM)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - COLLABORATIONS
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-COLLABORATIONS)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Perform Europe
(CREA-CULT-2026-PERFORM-EU)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film Distribution
(CREA-MEDIA-2026-FILMDIST)

Termini: 23/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Festivals
(CREA-MEDIA-2026-FESTNET)

Termini: 14/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Skills and Talent Development
(CREA-MEDIA-2026-TRAINING)

Termini: 16/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film sales agent
(CREA-MEDIA-2026-FILMSALES)

Termini: 18/jun/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Cinemas
(CREA-MEDIA-2026-CINNET)

Termini: 09/jul/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European mini-slate development
(CREA-MEDIA-2026-DEVMINISLATE)

Termini: 17/set/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea de petita escala
(CREA-CULT-2026-COOP-1)

Termini: 05/mai/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de Cooperació Europea de Mitjana Escala
(CREA-CULT-2026-COOP-2)

Termini: 05/mai/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Altres

Music Moves Europe
(CREA-CULT-2022-MME)

Termini: 12/gen/2023

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...