Notícies

Europa Cinemas obre la convocatòria ‘Collaborate to Innovate’ 2025

16/12/2024

Europa Cinemas, la xarxa de sales de cinema compromesa amb el cinema europeu, ha obert la 5a edició de la convocatòriaCollaborate to Innovate‘, la data límit de presentació de sol·licituds de la qual és el 24 de febrer de 2025 a les 19 hores.

L’any 2025, el pressupost de ‘Collaborate to Innovate‘ serà d’1,5 milions d’euros.

Iniciat l’any 2021 per Europa Cinemas amb el suport d’Europa Creativa MEDIA, aquest programa emblemàtic pretén recompensar projectes innovadors i col·laboratius destacats implementats per membres de la Xarxa del mateix país o a l’àmbit europeu.

Collaborate to Innovate‘ vol donar suport a projectes que tinguin el potencial d’inspirar altres exhibidors de la Xarxa i més enllà. Els projectes d’èxit hauran d’oferir evidència d’impacte potencial en el sector cinematogràfic en àmbits com la promoció, la circulació i la visibilitat de les pel·lícules europees; desenvolupament del públic i creixement del públic jove, en particular; i millorar la competitivitat i la sostenibilitat dels cinemes als seus propis mercats i comunitats. Entre les principals prioritats del programa es troben la inclusió social, la sostenibilitat ambiental i el desenvolupament d’eines d’anàlisi de dades i màrqueting digital.

Des del seu llançament, s’ha donat suport a 51 projectes arreu d’Europa. S’han centrat en millorar la participació del públic, millorar la sostenibilitat, diversificar la programació i fomentar la col·laboració entre els sectors cultural i digital per adaptar els cinemes als reptes en evolució. Podeu explorar tots els projectes aquí.

IMPORTANT – Les bases de ‘Col·labora per innovar’ s’han adaptat per a la propera convocatòria 2025:

Documents necessaris per presentar una sol·licitud:

Data límit de presentació de sol·licituds: 24 de febrer de 2025, 19h (CET)

Cal tenir en compte la següent informació important sobre el procés de sol·licitud:

Necessiteu una font d’inspiració o rèplica a l’hora de construir els vostres projectes?

Les jornades Audience Development & Innovation Labs i Europa Cinemas Network Conferences van oferir una oportunitat excel·lent per mostrar una varietat de projectes Collaborate to Innovate mitjançant taules de debat i tallers. Confiem que aquestes presentacions seran una valuosa font d’inspiració i un model per als vostres propis projectes.

Totes les retransmissions en directe de les sessions estan disponibles al canal de YouTube:

  1. Workshop 1- MAKING A SUCCESS OF SUBSCRIPTION MODELS (Fer un èxit dels models de subscripció)
  1. Workshop 1 – COLLABORATE TO INNOVATE (Col·laborar per Innovar)
  2. Workshop 2 – WINNING BACK THE AUDIENCE (Recuperar el públic)
  3. Workshop 4 – HOW TO STAND OUT FROM THE CROWD (Com destacar entre la multitud)

Si teniu previst implementar iniciatives noves i originals a la vostra regió, amb l’objectiu de desenvolupar nous públics (especialment els joves), utilitzar noves tecnologies digitals, models de subscripció, millorar la sostenibilitat ambiental, contribuir a la cohesió social dins de la vostra estructura o de les vostres comunitats, aneu endavant i envieu la vostra candidatura!

Les bases de ‘Collaborate to Innovate‘ es van dissenyar amb el suport actiu dels membres de la Xarxa. Estan disponibles en anglès, francèsitaliàcastellà i alemany.

Es duran a terme una sèrie de sessions informatives en línia, els dies 15 i 16 de gener de 2025, on es presentaran les bases i podreu plantejar dubtes sobre el procés, els procediments i les normes de la convocatòria. Podeu inscriure-us aquí per a aquestes sessions.

Si no podeu assistir a aquestes reunions, però necessiteu informació addicional o aclariment, no dubteu a consultar les FAQs o contactar amb: collaboratetoinnovate@europa-cinemas.org.

Exclusiva per als membres de la Xarxa, la convocatòria és una gran oportunitat per posar en valor la diversitat, la vitalitat i la creativitat de la vostra feina, projectes i cinemes!

‘Collaborate to Innovate’ és un programa apassionant i important, no només per a la Xarxa Europa Cinemas, sinó també per a la indústria cinematogràfica. Esperem les vostres sol·licituds!

Consulteu les bases en castellà

Més informació

COMPARTIR

MÉS NOTÍCIES

14/05/2026
L’EACEA reuneix el sector europeu del videojoc per impulsar un nou diàleg estratègic de cara al futur marc financer
L'Agència Executiva Europea d'Educació i Cultura (EACEA) va dur a terme, el passat 30 de març de 2026, la primera reunió de clústers sobre videojocs (Cluster Meeting on Video Games) en el context del Pla Feedback to Policy de l'Agència. La trobada va congregar més de 70 professionals del sector per analitzar l'impacte del suport europeu als videojocs i aportar propostes per al proper Marc Financer Pluriennal 2028–2034.
14/05/2026
Eurimages Series publica els resultats de la Convocatòria de Col·laboracions i Patrocinis 2026
El Programa Pilot per a Coproduccions de Sèries d’Eurimages ha publicat els resultats de la la Convocatòria de Col·laboracions i Patrocinis 2026
13/05/2026
El projecte europeu ‘The Film Corner Clubs’ obre convocatòria per incorporar un nou soci
La Fondazione Cineteca Italiana (Milà, Itàlia) ha anunciat l’obertura d’una convocatòria europea per seleccionar un nou Hub nacional que implementi localment les activitats del projecte 'The Film Corner Clubs', una iniciativa de formació audiovisual i desenvolupament de públics finançada per la Comissió Europea en el marc del programa Europa Creativa MEDIA.
13/05/2026
El taller d’innovació per a la indústria audiovisual Mediatech Sprint celebra la 8a edició
La 8a edició de MediaTech SPRINT, taller d’innovació d’un dia que permet a quatre empreses de la indústria audiovisual europea (anomenats ‘Challenge Owners’) desenvolupar solucions per a un dels seus reptes comercials específics en un Sprint co-creatiu amb l’ajuda de 20 experts interdisciplinaris (anomenats ‘Co-Creators’), es durà a terme l'1 d'octubre de 2026 (amb un esdeveniment preparatori el 30 de setembre de 2026 a Potsdam-Babelsberg, Alemanya).
13/05/2026
Series Mania Institute obre la convocatòria d’Apollo Series 2026
Series Mania Institute ha obert la convocatòria del programa Apollo Series, en col·laboració amb MIA - Mercato Internazionale Audiovisivo i TV Drama Vision del Göteborg Film Festival (totes iniciatives amb suport d’Europa Creativa MEDIA). La data límit per presentar-s’hi és el 15 de juny de 2026.
12/05/2026
La vicepresidenta executiva Virkkunen dialoga a Cannes amb la indústria audiovisual
Henna Virkkunen, vicepresidenta executiva de Sobirania Tecnològica, Seguretat i Democràcia, assisteix al Festival de Cinema de Cannes d'enguany per dialogar amb la indústria audiovisual sobre la política dels mitjans de comunicació.
11/05/2026
Cartoon Business 2026 obre inscripcions
Del 24 al 26 de novembre de 2026 es durà a terme a Brussel·les (Bèlgica) una nova edició del Cartoon Business, un seminari de CARTOON sobre nous models emergents de negoci en l’àmbit de l’animació.
11/05/2026
Els films MEDIA ‘Los Domingos’, ‘Sorda’, ‘Sirât’ i ‘La Cena’, guardonats als Premis Platino 2026
La tretzena edició dels Premis PLATINO XCARET del cinema iberoamericà es va dur a terme el passat 9 de maig de 2026 al Teatre Gran Tlachco del Parque Xcaret, a la Riviera Maya (Mèxic). Entre les produccions guardonades figuren quatre títols amb suport d’Europa Creativa MEDIA, que es van endur els premis següents.
11/05/2026
DOK.Incubator obre la convocatòria de REG Workshop
DOK.Incubator ha obert la convocatòria del programa de formació REG Workshop, que compta amb el suport d'Europa Creativa MEDIA. La data límit d'inscripció és el proper 1 de juny.
08/05/2026
CPH:LAB 2026-2027 obre la convocatòria
El programa de formació CPH:LAB, destinat a participants amb projectes documentals a la intersecció entre art, ciència i societat que siguin realitzats per artistes que vulguin explorar noves formes d’expressió per a l’storytelling factual, té oberta la convocatòria fins al proper 21 de juny.

Cultura

Plataformes europees per a la promoció d’artistes emergents
(CREA-CULT-2024-PLAT)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Xarxes europees d’organitzacions culturals i creatives
(CREA-CULT-2024-NET)

Termini: 07/mar/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Entitats Culturals Paneuropees
(CREA-CULT-2024-PECE)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Audience Development and Film Education
(CREA-MEDIA-2025-AUDFILMEDU)

Termini: 27/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

MEDIA 360°
(CREA-MEDIA-2025-MEDIA360)

Termini: 09/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Freedom Rapid Response Mechanism
(CREA-CROSS-2025-MFP)

Termini: 15/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European Festivals
(CREA-MEDIA-2025-FEST)

Termini: 11/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Slate Development
(CREA-MEDIA-2026-DEVSLATE)

Termini: 03/des/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Animation projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-1)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European co-development
(CREA-MEDIA-2026-CODEV)

Termini: 25/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Documentary projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-2)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Fiction projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-3)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

Video games and immersive content development
(CREA-MEDIA-2026-DEVVGIM)

Termini: 11/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European VOD networks and operators
(CREA-MEDIA-2026-VODNET)

Termini: 08/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Markets & Networking
(CREA-MEDIA-2026-MARKETNET)

Termini: 20/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Innovative tools and business models
(CREA-MEDIA-2026-INNOVBUSMOD)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Films on the Move
(CREA-MEDIA-2026-FILMOVE)

1r Termini: 19/mar/2026
2n Termini: 16/07/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Circulation of European literary works
(CREA-CULT-2026-LIT)

Termini: 29/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Literacy
(CREA-CROSS-2026-MEDIALITERACY)

Termini: 11/mar/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

Creative Innovation Lab
(CREA-CROSS-2026-INNOVLAB)

Termini: 23/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - PLURALISM
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-PLURALISM)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - COLLABORATIONS
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-COLLABORATIONS)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Perform Europe
(CREA-CULT-2026-PERFORM-EU)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film Distribution
(CREA-MEDIA-2026-FILMDIST)

Termini: 23/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Festivals
(CREA-MEDIA-2026-FESTNET)

Termini: 14/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Skills and Talent Development
(CREA-MEDIA-2026-TRAINING)

Termini: 16/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film sales agent
(CREA-MEDIA-2026-FILMSALES)

Termini: 18/jun/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Cinemas
(CREA-MEDIA-2026-CINNET)

Termini: 09/jul/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European mini-slate development
(CREA-MEDIA-2026-DEVMINISLATE)

Termini: 17/set/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea de petita escala
(CREA-CULT-2026-COOP-1)

Termini: 05/mai/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de Cooperació Europea de Mitjana Escala
(CREA-CULT-2026-COOP-2)

Termini: 05/mai/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Altres

Music Moves Europe
(CREA-CULT-2022-MME)

Termini: 12/gen/2023

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...