Notícies

European Short Pitch 2025 obre la convocatòria de curtmetratges Work in Progress

06/02/2025

El fòrum de coproducció d’European Short Pitch 2025 dedica un espai a projectes de curtmetratge en postproducció, tot proporcionant als cineastes seleccionats una plataforma per trobar un coproductor, un soci de distribució o vendes internacionals, completar el curtmetratge i promocionar-lo a l’àmbit europeu.

Seleccionats en funció de la qualitat i el potencial dels seus projectes, quatre talents europeus presentaran i exhibiran extractes dels seus treballs en curs davant del pànel de professionals convidats presencialment i en línia al fòrum de coproducció.

European Short Pitch té com a objectiu posar els joves talents europeus al centre d’atenció, oferir-los una oportunitat de promoció d’alt nivell i desenvolupar la coproducció de curtmetratges a Europa. En edicions anteriors (2007-2022) es van presentar 350 projectes, la qual cosa fins ara ha donat com a resultat la realització de 150 curtmetratges, molts d’ells amb una carrera internacional de gran èxit.

Abans del fòrum de coproducció, els i les participants es beneficiaran de consultes d’edició i distribució en línia, així com una formació en pitching per preparar-se i assajar per a l’esdeveniment.

El fòrum de coproducció es durà a terme de manera presencial, els dies 2 i 3 de juny de 2025, i en línia, els dies 5 i 6 de juny de 2025, com a part de Leiden Shorts a Leiden, Països Baixos.

Cada projecte tindrà l’oportunitat de projectar extractes del primer muntatge i presentar el curtmetratge i les necessitats específiques.

Després del pitching es duran a terme reunions individuals.

Sol·licitants elegibles:

European Short Pitch està obert a guionistes/autors individuals o equips creatius que estiguin desenvolupant projectes internacionals de curtmetratge. Per això, és obert a guionistes, directors/es i productors/es. Els i les guionistes-directors/es que estiguin desenvolupant un projecte pel seu compte són benvinguts a participar al programa. Tot i això, es recomana encaridament tenir ja una productora nacional interessada o adscrita al projecte, especialment en el moment del fòrum de coproducció.

European Short Pitch encoratja totes les veus subrepresentades a postular-se per fomentar i promoure la pluralitat al sector, contra la discriminació.

El programa s’adreça a autors/es i talents emergents.

La nacionalitat o el país de residència de l’autor/a ha de ser un dels Estats membres del Consell d’Europa.

Els i les sol·licitants hauran de confirmar la disponibilitat per a totes les sessions.

L’idioma de treball de l’European Short Pitch és l’anglès. Per tant, un bon coneixement de l’anglès és essencial per participar-hi.

European Short Pitch accepta projectes de curtmetratges d’acció real, animació, documental o híbrids, inferiors a 59 minuts.

Quota de participació: 350 euros. La tarifa cobreix la matrícula, així com l’allotjament i la manutenció al fòrum de coproducció. La tarifa no cobreix les despeses de viatge, que aniran a càrrec dels participants. European Short Pitch accepta un màxim de tres persones per projecte. Els i les participants addicionals han de cobrir les seves pròpies despeses: allotjament, manutenció i viatge.

Material requerit:

En primer lloc, cal registrar-se tot emplenant aquest document i enviar els materials següents, tots en anglès i en l’ordre indicat de la llista d’a continuació en un únic fitxer PDF (mida màxima de 25MB), anomenat així (TÍTOL DEL PROJECTE_cognom) a info@europeanshortpitch.org

Formulari de sol·licitud complet, que contingui tota la informació general del projecte.

És important tenir en compte que el rodatge necessita finalitzar-se per qualificar i que el curtmetratge no es pot finalitzar en el moment en què el fòrum de coproducció tingui lloc.

Professionals convidats: S’elegiran en funció de la seva experiència en la coproducció de curtmetratges europeus i en funció dels perfils dels projectes seleccionats. Seran majoritàriament productors cinematogràfics, així com distribuïdors/agents de vendes internacionals, representants de festivals, finançadors (representants de fons cinematogràfics) o compradors (editors encarregats de televisió, plataformes, etc.).

Data límit: 26 de febrer de 2025.

European Short Pitch compta amb el suport d’Europa Creativa MEDIA.

COMPARTIR

MÉS NOTÍCIES

12/03/2026
Cinekid Script Lab obre la convocatòria 2026-2027
El programa de formació de guió per a projectes infantils Cinekid Script LAB ha obert la convocatòria 2026-2027. La data límit per presentar-hi projectes és el 25 de maig de 2026.
11/03/2026
El documental amb participació catalana ‘Becoming Ema’, seleccionat al CPH:DOX 2026
El documental amb participació catalana Becoming Ema, de Patricia Drati, ex participant del programa Dok.Incubator amb suport d'Europa Creativa MEDIA, s'estrenarà a la NEXT:WAVE Competition del CPH:DOX de Copenhague (Dinamarca), que també compta amb el suport de MEDIA.
11/03/2026
S’obren les inscripcions ‘Early Bird’ per als European Film Awards 2027
L'European Film Academy ha anunciat l’obertura del període Early Bird per a la presentació de pel·lícules als European Film Awards 2027, una oportunitat que convida els creadors europeus a enviar les seves obres ja durant el mes de març i a beneficiar-se d’una quota reduïda.
10/03/2026
‘Balandrau, vent salvatge’, entre les estrenes europees que viatgen al FILMART de Hong Kong amb l’EUROPE! Hub d’EFP
El cinema europeu torna a desplegar el seu potencial al Hong Kong International Film & TV Market (FILMART), del 17 al 20 de març, on EFP European Film Promotion reuneix 14 companyies de vendes internacionals al seu EUROPE! Hub. Entre la variada selecció de títols, figura la producció catalana 'Balandrau, vent salvatge, dirigida per Fernando Trullols i presentada per Filmax.
09/03/2026
La xarxa europea EEN ofereix oportunitats de consorci i esdeveniments d’interès per al sector de les indústries culturals i creatives
La xarxa europea Enterprise Europe Network (EEN) ofereix diverses oportunitats de consorci i esdeveniments d’interès per als sectors dels videojocs, audiovisual i cultural.
06/03/2026
Àmplia presència de pel·lícules MEDIA entre la programació del Festival de Màlaga 2026
La 29 edició del Festival de Málaga es duu a terme del 6 al 15 de març de 2026 i exhibirà nombroses produccions a les diverses seccions. El suport d’Europa Creativa MEDIA adquireix un protagonisme especial i reflecteix la seva contribució al desenvolupament i la difusió del cinema europeu. Consulta a continuació les produccions amb suport MEDIA en aquesta edició del festival.
06/03/2026
Europa Creativa MEDIA presenta la convocatòria TV Online Content 2026 i projectes destacats a Series Mania
L’Agència Executiva Europea d’Educació i Cultura (EACEA), a través d'Europa Creativa MEDIA, tornarà a tenir un paper central a Series Mania 2026 amb dues sessions clau dedicades al finançament audiovisual europeu i a la presentació d’iniciatives innovadores. Les activitats tindran lloc a l'estand d'Europa Creativa MEDIA, al Lille Grand Palais, dins la Delegates Hall (DH00).
05/03/2026
El Programa Pilot per a Coproduccions de Sèries d’Eurimages publica dues noves convocatòries
El Consell d'Europa, seu d'Eurimages, ha publicat dues noves convocatòries en el marc del seu Programa Pilot per a Coproduccions de Sèries, tot reforçant el seu compromís amb la diversitat cultural, la llibertat creativa i la col·laboració transfronterera en el sector audiovisual europeu.
05/03/2026
Publicada la nova convocatòria Europa Creativa Cultura de suport als Projectes de Cooperació Europea 2026
S’ha publicat la nova convocatòria Europa Creativa Cultura European Cooperation Projects (CREA-CULT-2025-COOP) 2026, el termini de presentació de sol·licituds de la qual és el 5 de maig de 2026.
04/03/2026
El film amb suport MEDIA ‘Los Domingos’, entre els vint films europeus que competiran pel Premi de la Crítica Llatinoamericana 2026
L’EFP European Film Promotion ha anunciat els 20 llargmetratges nominats al Premi de la Crítica Llatinoamericana 2026, un guardó que arriba a la tercera edició i que s’ha consolidat com una plataforma clau per ampliar la visibilitat del cinema europeu a l’Amèrica Llatina. Entre els títols seleccionats figura el film amb suport MEDIA 'Los Domingos', d'Alauda Ruíz de Arzúa, coproduït entre Catalunya, Espanya i França.

Cultura

Plataformes europees per a la promoció d’artistes emergents
(CREA-CULT-2024-PLAT)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Xarxes europees d’organitzacions culturals i creatives
(CREA-CULT-2024-NET)

Termini: 07/mar/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Entitats Culturals Paneuropees
(CREA-CULT-2024-PECE)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Audience Development and Film Education
(CREA-MEDIA-2025-AUDFILMEDU)

Termini: 27/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

MEDIA 360°
(CREA-MEDIA-2025-MEDIA360)

Termini: 09/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Freedom Rapid Response Mechanism
(CREA-CROSS-2025-MFP)

Termini: 15/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European Festivals
(CREA-MEDIA-2025-FEST)

Termini: 11/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Slate Development
(CREA-MEDIA-2026-DEVSLATE)

Termini: 03/des/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Animation projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-1)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European co-development
(CREA-MEDIA-2026-CODEV)

Termini: 25/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Documentary projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-2)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Fiction projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-3)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

Video games and immersive content development
(CREA-MEDIA-2026-DEVVGIM)

Termini: 11/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European VOD networks and operators
(CREA-MEDIA-2026-VODNET)

Termini: 08/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Markets & Networking
(CREA-MEDIA-2026-MARKETNET)

Termini: 20/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Innovative tools and business models
(CREA-MEDIA-2026-INNOVBUSMOD)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Films on the Move
(CREA-MEDIA-2026-FILMOVE)

1r Termini: 19/mar/2026
2n Termini: 16/07/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Circulation of European literary works
(CREA-CULT-2026-LIT)

Termini: 29/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Literacy
(CREA-CROSS-2026-MEDIALITERACY)

Termini: 11/mar/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

Creative Innovation Lab
(CREA-CROSS-2026-INNOVLAB)

Termini: 23/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - PLURALISM
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-PLURALISM)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - COLLABORATIONS
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-COLLABORATIONS)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Perform Europe
(CREA-CULT-2026-PERFORM-EU)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film Distribution
(CREA-MEDIA-2026-FILMDIST)

Termini: 23/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Festivals
(CREA-MEDIA-2026-FESTNET)

Termini: 14/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Skills and Talent Development
(CREA-MEDIA-2026-TRAINING)

Termini: 16/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film sales agent
(CREA-MEDIA-2026-FILMSALES)

Termini: 18/jun/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Cinemas
(CREA-MEDIA-2026-CINNET)

Termini: 09/jul/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European mini-slate development
(CREA-MEDIA-2026-DEVMINISLATE)

Termini: 17/set/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea de petita escala
(CREA-CULT-2026-COOP-1)

Termini: 05/mai/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de Cooperació Europea de Mitjana Escala
(CREA-CULT-2026-COOP-2)

Termini: 05/mai/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Altres

Music Moves Europe
(CREA-CULT-2022-MME)

Termini: 12/gen/2023

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...