Notícies

La 71a edició de la Seminci obre la convocatòria de pel·lícules a competició

08/05/2026

La 71a edició de la Seminci (Setmana Internacional de Cinema de Valladolid), que compta amb el suport d’Europa Creativa MEDIA i es durà a terme del 23 al 31 d’octubre de 2026, ha obert la convocatòria de pel·lícules a competició. El termini d’inscripció finalitza el 15 de juliol de 2026 a les 23:59 hores.

Les empreses i persones interessades a participar en qualsevol de les seccions competitives de llargmetratges i curtmetratges podran inscriure’s de manera gratuïta a través de la plataforma digital del festival. (Per accedir-hi serà necessari iniciar sessió amb un compte d’usuari).

Requisits de participació

Seminci manté l’objectiu de difondre i promocionar obres cinematogràfiques d’alt nivell artístic que contribueixin a enriquir la cinematografia mundial. Podran participar-hi llargmetratges (amb una durada superior a 60 minuts) i curtmetratges (amb una durada màxima de 30 minuts).

Les obres que participin en les diferents competicions hauran d’haver estat produïdes a partir de l’últim trimestre de 2025 i no podran haver estat estrenades a sales, televisió o plataformes accessibles des de territori espanyol, ni haver-se mostrat prèviament a altres festivals o esdeveniments a Espanya, tant en competició com fora.

El format d’exhibició requerit és DCP, i les còpies s’han d’enviar mitjançant pujada a la plataforma en línia del festival. Totes les projeccions es faran en versió original, amb subtítols en castellà o anglès.

Consulteu-ne les bases.

Premis amb dotació econòmica

En aquesta 71a edició, Seminci repartirà un total de 229.000 euros en premis gràcies a l’augment d’un 7% de la partida destinada a aquest efecte del pressupost de la Fundació Municipal de Cultura per al 2026, que suposa un increment de 15.000€. Aquest import es complementa amb les dotacions econòmiques abonades directament per entitats vinculades a Seminci, com ara el premi ESCAC al millor director o directora novell de ficció, instaurat el 2025 i dotat amb 5.000€.

Entre les novetats destaca també la creació del premi Miniminci, dotat amb 6.000€. Aquest premi es concedirà després del recompte dels vots dipositats pels estudiants dEducació Primària assistents a les projeccions daquesta secció. A més, els premis La Meseta, iniciativa nascuda el 2025 per impulsar el cinema independent, atorgarà 5.000€ i 4.000€, respectivament, als dos millors projectes del seu laboratori de promoció.

Les Espigues d’Or i Plata de la Secció Oficial Internacional mantenen la dotació de 70.000 i 25.000 euros, respectivament, així com els premis Ribera del Duero a la millor direcció (6.000 €) i Pilar Miró a la nova direcció espanyola (5.000 €).

A la secció Punt de Trobada, el guardó principal està dotat amb 30.000 euros i el Premi Especial FUNDOS, amb 10.000 euros. Els guardons Gran Premi i Premi Especial de la secció Tiempo de Historia tenen una assignació de 20.000 i 10.000 euros, respectivament, i el premi DOC Espanya al director o directora de la millor pel·lícula de no ficció de producció espanyola està proveït de 5.000 euros. El Gran Premi de la secció Alquímies (10.000 €) i el de Seminci Jove (6.000) completen el palmarès de llargmetratges.

Els curtmetratges guardonats rebran 6.000 euros per a l’Espiga d’Or i 3.000 euros per a cadascuna de les dues Espigues de Plata, a més d’altres premis específics com ara el millor curtmetratge europeu (2.000 €) i l’espanyol (3.000 €).

La major part de la dotació econòmica d’aquests premis es destinarà a distribuïdores i realitzadors per recolzar l’estrena i la promoció de les pel·lícules.

Més informació i bases de participació

COMPARTIR

MÉS NOTÍCIES

24/07/2026
El film amb suport MEDIA ‘The End of It’, òpera prima de Maria Martínez Bayona, competirà al Festival de Sitges
El film amb suport MEDIA The End of It, òpera prima de la directora catalana establerta a Londres Maria Martínez Bayona, formará part de la Secció Oficial Fantàstic a Competició de la 59a edició del Festival de Sitges, després de presentar-se a la secció Cannes Première del Festival de Cannes 2026.
24/07/2026
European Film Promotion obre la convocatòria Film Sales Support per a l’Asian Content and Film Market 2026
European Film Promotion ha oberta la convocatòria de Film Sales Support (FSS) per a la promoció digital i física de pel·lícules europees recents presents a l'Asian Content and Film Market, que es durà a terme del 10 al 13 d'octubre de 2026 a Busan, Corea del Sud).
23/07/2026
Carla Simón presidirà el jurat de les Giornate degli Autori de Venècia 2026
La cineasta catalana Carla Simón ha estat nomenada presidenta del jurat del Premi de Direcció de les Giornate degli Autori 2026, una de les seccions independents més prestigioses de la Mostra Internacional de Cinema de Venècia.
23/07/2026
Nou informe de l’Observatori Europeu de l’Audiovisual sobre Drets d’Autor i entrenament en IA
L'Observatori Europeu de l'Audiovisual ha publicat un nou informe sobre Drets d'Autor i entrenament en IA. L'estudi examina com la legislació europea sobre drets d'autor pot adaptar-se a l'ús creixent de continguts protegits per entrenar sistemes d'intel·ligència artificial.
23/07/2026
CPH:FORUM 2027 obrirà la convocatòria de projectes properament
La propera edició de CPH:FORUM, l’esdeveniment de finançament i coproducció de llarga durada dedicat a projectes de documentals creatius visualment forts amb potencial internacional, es durà a terme del 16 al 18 de març de 2027 a Copenhaguen (Dinamarca), durant la setmana d’indústria del festival danès CPH:DOX 2027.
22/07/2026
Eurimages obre la convocatòria de suport a la coproducció
Eurimages, el fons de suport cinematogràfic del Consell d’Europa, ha obert la convocatòria per presentar sol·licituds als ajuts a la coproducció, corresponents a la sessió de selecció amb termini fixat per al 8 de setembre de 2026.
21/07/2026
International Classic Film Market 2026 obre les acreditacions
La 14a edició de l’International Classic Film Market, l’esdeveniment internacional de professionals de la indústria del cinema patrimonial, que es durà a terme a Lió (França) del 13 al 16 d’octubre de 2026 en el marc del Lumière Festival i amb el suport d’Europa Creativa MEDIA, ha obert les acreditacions.
21/07/2026
La FIPRESCI estableix un jurat al SITGES – Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya
La Federació Internacional de la Premsa Cinematogràfica (FIPRESCI) i el SITGES - Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya han anunciat la incorporació d’un jurat FIPRESCI a partir de l’edició de 2026 del festival.
21/07/2026
La 18a edició de Weird Market se celebrarà en el marc del 59è Festival de Sitges
La 18a edició de Weird Market es durà a terme el 16 d'octubre de 2026 en el marc del 59è Festival de Sitges. 
20/07/2026
Eurimages obre la convocatòria FMAD – Film Marketing & Audience Development 2026
Eurimages ha renovat per a l’any 2026 el seu programa Film Marketing and Audience Development Support (FMAD), una iniciativa destinada a ajudar les pel·lícules finançades pel fons europeu a arribar a nous públics mitjançant estratègies innovadores de màrqueting i desenvolupament d’audiències. La data límit per presentar sol·licituds serà el 5 d’octubre de 2026.

Cultura

Plataformes europees per a la promoció d’artistes emergents
(CREA-CULT-2024-PLAT)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Xarxes europees d’organitzacions culturals i creatives
(CREA-CULT-2024-NET)

Termini: 07/mar/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Entitats Culturals Paneuropees
(CREA-CULT-2024-PECE)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Audience Development and Film Education
(CREA-MEDIA-2025-AUDFILMEDU)

Termini: 27/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

MEDIA 360°
(CREA-MEDIA-2025-MEDIA360)

Termini: 09/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Freedom Rapid Response Mechanism
(CREA-CROSS-2025-MFP)

Termini: 15/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European Festivals
(CREA-MEDIA-2025-FEST)

Termini: 11/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Slate Development
(CREA-MEDIA-2026-DEVSLATE)

Termini: 03/des/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Animation projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-1)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European co-development
(CREA-MEDIA-2026-CODEV)

Termini: 25/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Documentary projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-2)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Fiction projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-3)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

Video games and immersive content development
(CREA-MEDIA-2026-DEVVGIM)

Termini: 11/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European VOD networks and operators
(CREA-MEDIA-2026-VODNET)

Termini: 08/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Markets & Networking
(CREA-MEDIA-2026-MARKETNET)

Termini: 20/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Innovative tools and business models
(CREA-MEDIA-2026-INNOVBUSMOD)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Films on the Move
(CREA-MEDIA-2026-FILMOVE)

1r Termini: 19/mar/2026
2n Termini: 16/07/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Circulation of European literary works
(CREA-CULT-2026-LIT)

Termini: 29/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Literacy
(CREA-CROSS-2026-MEDIALITERACY)

Termini: 11/mar/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

Creative Innovation Lab
(CREA-CROSS-2026-INNOVLAB)

Termini: 23/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - PLURALISM
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-PLURALISM)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - COLLABORATIONS
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-COLLABORATIONS)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Perform Europe
(CREA-CULT-2026-PERFORM-EU)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film Distribution
(CREA-MEDIA-2026-FILMDIST)

Termini: 23/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Festivals
(CREA-MEDIA-2026-FESTNET)

Termini: 14/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Skills and Talent Development
(CREA-MEDIA-2026-TRAINING)

Termini: 16/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film sales agent
(CREA-MEDIA-2026-FILMSALES)

Termini: 18/jun/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Cinemas
(CREA-MEDIA-2026-CINNET)

Termini: 09/jul/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European mini-slate development
(CREA-MEDIA-2026-DEVMINISLATE)

Termini: 17/set/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea de petita escala
(CREA-CULT-2026-COOP-1)

Termini: 05/mai/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de Cooperació Europea de Mitjana Escala
(CREA-CULT-2026-COOP-2)

Termini: 05/mai/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Altres

Music Moves Europe
(CREA-CULT-2022-MME)

Termini: 12/gen/2023

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...