Notícies

‘MEDIA al Maldà’ us convida a la projecció del film amb suport MEDIA ‘Flow’, de Gints Zilbalodis

20/01/2025

El proper dijous 30 de gener, des d’Europa Creativa Desk – MEDIA Catalunya i en el marc de la tercera temporada del cicle ‘MEDIA al Maldà‘, us convidem a la projecció de la pel·lícula amb suport d’Europa Creativa MEDIA ‘Flow, de Gints Zilbalodis, al Cinema Maldà de Barcelona.

Comptarem amb la presència d’Elodie Mellado, editora de continguts i programadora de la plataforma amb suport MEDIA Filmin, que presentarà la pel·lícula abans de la projecció.

El cicle ‘MEDIA al Maldà‘, iniciat al setembre de 2022, convida el públic, gràcies al suport dEuropa Creativa Desk – MEDIA Catalunyal’últim dijous de cada mes, a la projecció d’una pel·lícula europea amb suport d’Europa Creativa MEDIA al Cinema Maldà de Barcelona, que forma part de la xarxa de sales de cinemes Europa Cinemas, que compta també amb el suport d’Europa Creativa MEDIA. L’entrada és lliure, per ordre d’arribada (fins a completar aforament), i sense reserva prèvia.

La propera sessió (i la cinquena d’aquesta tercera temporada 2024-2025) es durà a terme el dijous 30 de gener de 2025, a les 20:15h, amb la projecció de la pel·lícula amb suport d’Europa Creativa MEDIA a la Distribució ‘Flow, de Gints Zilbalodis.

Una cinta d’animació letona, coproduïda amb França i Bèlgica, estrenada al Festival de Cannes 2024 i guardonada al Festival d’Annecy amb 4 premis (Premi de Jurat, Premi del Públic, Premi Especial a Millor Música Original i Gan Foundation Award for Distribution).

Guanyadora del Globus d’Or a Millor Pel·lícula d’Animació i nominada als Oscars per Millor Pel·lícula d’Animació i per Millor Pel·lícula Internacional. Guanyadora de Millor Pel·lícula d’Animació als Premis del Cinema Europeu, Cercle de Crítics de Cinema de Nova York, Los Angeles Film Critics Awards, Boston Society of Film Critics, National Board of Review. Gran triomfadora del Festival de Sevilla (Gran Premi del Jurat, Premi Porta Amèrica, Millor Muntatge), i nominada al Premi Lux 2025, a dos Premis BAFTA i a millor pel·lícula europea a la 39a edició dels Premis Goya.

Sinopsi

Un gat es troba en un món cobert d’aigua, sense rastre humà aparent. A la recerca de refugi s’uneix a un vaixell amb animals d’altres espècies. Dur-se bé amb ells resulta ser un repte encara més gran que superar la por de l’aigua. Al llarg d’aquesta aventura, hauran de demostrar la seva valentia i superar les diferències per adaptar-se a la nova situació.

Flow és una pel·lícula d’animació sense diàlegs, adreçada a petits i grans, que compta amb el suport d’Europa Creativa MEDIA a la Distribució (Films on the Move).

L’objectiu del cicle ‘MEDIA al Maldà’ és promoure el cinema europeu i de qualitat entre l’audiència i difondre la labor del Programa Europa Creativa MEDIA pel que fa al suport de l’audiovisual europeu

La iniciativa pretén contribuir a la promoció, la circulació i la visibilitat de les pel·lícules europees, tot fomentant també el desenvolupament del públic, per tal que descobreixi i valori el cinema independent europeu en pantalla gran i fora de les plataformes.

L’activitat, iniciada el mes de setembre de 2022, pretén també reforçar i promocionar la gran tasca social i cultural que duu a terme el Cinema Maldà, al cor de Barcelona, i l’únic que perdura al barri de Ciutat Vella. El Maldà, que va celebrar el 75è aniversari el 2021, és un cinema ‘diferent’, que conserva l’essència d’aquells entranyables cinemes de barri, i que lluita cada dia amb propostes creatives i innovadores per convocar el públic a les sales i crear comunitat. Un cinema que defuig de les estrenes més comercials i aposta per una programació de qualitat.

COMPARTIR

MÉS NOTÍCIES

14/05/2025
DOK Leipzig obre la convocatòria de DOK Co-Pro Market 2025
DOK Leipzig ha obert la convocatòria de DOK Co-Pro Market 2025, un mercat de cofinançament i networking amb el suport d'Europa Creativa MEDIA, Mitteldeutsche Medienförderung (MDM) i el Federal Government Commissioner for Culture and Media. La data límit per enviar-hi projectes de documental en desenvolupament és el 15 de juliol de 2025.
14/05/2025
Els films MEDIA ‘Vermiglio’ i ‘Gloria!’ triomfen als Premis David di Donatello 2025
La 70a edició dels Premis David di Donatello, els premis més prestigiosos del cinema italià, es van celebrar la nit del dimecres 7 de maig als estudis de Cinecittà, a Roma. Entre les pel·lícules guardonades figuren dos títols amb suport d'Europa Creativa MEDIA: 'Vermiglio', de Maura Delpero, i 'Gloria!', de Margherita Vicario.
13/05/2025
Series Mania Institute obre la convocatòria d’Apollo Series 2025
Series Mania Institute ha obert la convocatòria del nou programa Apollo Series, en col·laboració amb MIA - Mercado Internazionale Audiovisivo i TV Drama Vision de Göteborg Film Festival (totes iniciatives amb suport d'Europa Creativa MEDIA). La data límit per presentar-s'hi és el 30 de juny de 2025.
13/05/2025
Les pel·lícules europees van representar un terç de totes les entrades de cinema a Europa el 2024
L'Observatori Europeu de l'Audiovisual ha publicat el seu resum anual de cinema, del qual es desprèn que les pel·lícules europees van representar un terç de totes les entrades de cinema venudes a Europa l'any 2024.
12/05/2025
Presència de documentals amb suport MEDIA al DocsBarcelona 2025
La 28a edició del DocsBarcelona, la secció d’indústria del qual compta amb el suport d’Europa Creativa MEDIA, es duu a terme del 8 al 18 de maig de 2025 al CCCB, als Cinemes Renoir Floridablanca, al Phenomena, a la Filmoteca de Catalunya, a Casa Montjuïc i a l’Espai Texas.
12/05/2025
Nombrosos professionals de l’audiovisual català, entre els nous membres de l’Acadèmia del Cinema Europeu
L'Acadèmia de Cinema Europeu ha incorporat 770 professionals del cinema de renom com a nous membres, que podran votar pels Premis Europeus de Cinema. Els noms de tots els nous membres es van anunciar el passat divendres 9 de maig de 2025, Dia d'Europa. L'Acadèmia convida els nous membres un cop l'any. Amb un ràpid creixement de membres des del 2020, un nou rècord de cineastes europeus ha acceptat ser membres el 2025, cosa que reforça encara més el suport al cinema europeu.
09/05/2025
El projecte amb participació catalana ‘Tres edats‘, seleccionat a TFL FeatureLab 2025
TorinoFilmLab ha anunciat els projectes seleccionats a TFL FeatureLab 2025, el programa de formació destinat a primers o segons llargmetratges en un estat de desenvolupament avançat. Entre els 10 projectes seleccionats figura el projecte amb participació catalana ‘Three Ages‘ (‘Tres edats‘), de Jiajie Yu Yan i César Esteban (produït per Coming Soon Films i Solita Films).
09/05/2025
Presenta el teu projecte d’animació al Cartoon Springboard 2025
L'onzena edició de Cartoon Springboard, de CARTOON, es durà a terme a Madrid del 28 al 30 d’octubre de 2025. La data límit per presentar-hi projectes és el 27 d'agost de 2025.
08/05/2025
EAVE Marketing Workshop 2025 obre la convocatòria
EAVE Marketing Workshop 2025, una iniciativa d’EAVE – European Audiovisual Entrepreneurs en col·laboració amb Film Fund Luxembourg i el suport d’Europa Creativa MEDIA, ha obert la convocatòria fins al proper 4 de juny. 
08/05/2025
La 7a edició de Mediatech Sprint es durà a terme a la tardor
La 7a edició de MediaTech SPRINT, taller d’innovació d’un dia que permet a quatre empreses de la indústria audiovisual europea (anomenats ‘Challenge Owners’) desenvolupar solucions per a un dels seus reptes comercials específics en un Sprint co-creatiu amb l’ajuda d’experts interdisciplinaris (anomenats ‘Co-Creators’), es durà a terme el dilluns 20 d'octubre (amb un esdeveniment de networking el dia 19) a Copenhaguen, Dinamarca.

Altres

Music Moves Europe
(CREA-CULT-2022-MME)

Termini: 12/gen/2023

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Markets & Networking
(CREA-MEDIA-2024-MARKETNET)

Termini: 18/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European VOD Networks and Operators
(CREA-MEDIA-2024-VODNET)

Termini: 09/abr/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Festivals
(CREA-MEDIA-2024-FESTNET)

Termini: 11/abr/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Plataformes europees per a la promoció d’artistes emergents
(CREA-CULT-2024-PLAT)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Xarxes europees d’organitzacions culturals i creatives
(CREA-CULT-2024-NET)

Termini: 07/mar/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Entitats Culturals Paneuropees
(CREA-CULT-2024-PECE)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Slate Development
(CREA-MEDIA-2025-DEVSLATE)

Termini: 05/des/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content
(CREA-MEDIA-2025-TVONLINE)

1r Termini: 05/des/2024
2n Termini: 14/05/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

Video game and immersive content development
(CREA-MEDIA-2025-DEVVGIM)

Termini: 12/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Audience Development and Film Education
(CREA-MEDIA-2025-AUDFILMEDU)

Termini: 27/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Films on the Move
(CREA-MEDIA-2025-FILMOVE)

1r Termini: 20/mar/2025
2n Termini: 17/07/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Innovative tools and business models
(CREA-MEDIA-2025-INNOVBUSMOD)

Termini: 16/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

MEDIA 360°
(CREA-MEDIA-2025-MEDIA360)

Termini: 09/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Skills and Talent Development
(CREA-MEDIA-2025-TRAINING)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Circulació d’obres literàries europees
(CREA-CULT-2025-LIT)

Termini: 11/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS – Media Literacy
(CREA-CROSS-2025-MEDIALITERACY)

Termini: 06/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

Creative Innovation Lab
(CREA-CROSS-2025-INNOVLAB)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - PLURALISM
(CREA-CROSS-2025-JOURPART-PLURALISM)

Termini: 27/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - COLLABORATIONS
(CREA-CROSS-2025-JOURPART-COLLABORATIONS)

Termini: 27/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Freedom Rapid Response Mechanism
(CREA-CROSS-2025-MFP)

Termini: 15/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Co-development
(CREA-MEDIA-2025-CODEV)

Termini: 26/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European Festivals
(CREA-MEDIA-2025-FEST)

Termini: 11/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film Distribution
(CREA-MEDIA-2025-FILMDIST)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Cinemas
(CREA-MEDIA-2025-CINNET)

Termini: 16/jul/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film sales agent
(CREA-MEDIA-2025-FILMSALES)

Termini: 19/jun/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European mini-slate development
(CREA-MEDIA-2025-DEVMINISLATE)

Termini: 17/set/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea a petita escala
(CREA-CULT-2025-COOP-1)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de Cooperació Europea a escala mitjana
(CREA-CULT-2025-COOP-2)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea a gran escala
(CREA-CULT-2025-COOP-3)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...