Notícies

‘MEDIA al Maldà’ us convida a la projecció del film amb suport MEDIA ‘Flow’, de Gints Zilbalodis

20/01/2025

El proper dijous 30 de gener, des d’Europa Creativa Desk – MEDIA Catalunya i en el marc de la tercera temporada del cicle ‘MEDIA al Maldà‘, us convidem a la projecció de la pel·lícula amb suport d’Europa Creativa MEDIA ‘Flow, de Gints Zilbalodis, al Cinema Maldà de Barcelona.

Comptarem amb la presència d’Elodie Mellado, editora de continguts i programadora de la plataforma amb suport MEDIA Filmin, que presentarà la pel·lícula abans de la projecció.

El cicle ‘MEDIA al Maldà‘, iniciat al setembre de 2022, convida el públic, gràcies al suport dEuropa Creativa Desk – MEDIA Catalunyal’últim dijous de cada mes, a la projecció d’una pel·lícula europea amb suport d’Europa Creativa MEDIA al Cinema Maldà de Barcelona, que forma part de la xarxa de sales de cinemes Europa Cinemas, que compta també amb el suport d’Europa Creativa MEDIA. L’entrada és lliure, per ordre d’arribada (fins a completar aforament), i sense reserva prèvia.

La propera sessió (i la cinquena d’aquesta tercera temporada 2024-2025) es durà a terme el dijous 30 de gener de 2025, a les 20:15h, amb la projecció de la pel·lícula amb suport d’Europa Creativa MEDIA a la Distribució ‘Flow, de Gints Zilbalodis.

Una cinta d’animació letona, coproduïda amb França i Bèlgica, estrenada al Festival de Cannes 2024 i guardonada al Festival d’Annecy amb 4 premis (Premi de Jurat, Premi del Públic, Premi Especial a Millor Música Original i Gan Foundation Award for Distribution).

Guanyadora del Globus d’Or a Millor Pel·lícula d’Animació i nominada als Oscars per Millor Pel·lícula d’Animació i per Millor Pel·lícula Internacional. Guanyadora de Millor Pel·lícula d’Animació als Premis del Cinema Europeu, Cercle de Crítics de Cinema de Nova York, Los Angeles Film Critics Awards, Boston Society of Film Critics, National Board of Review. Gran triomfadora del Festival de Sevilla (Gran Premi del Jurat, Premi Porta Amèrica, Millor Muntatge), i nominada al Premi Lux 2025, a dos Premis BAFTA i a millor pel·lícula europea a la 39a edició dels Premis Goya.

Sinopsi

Un gat es troba en un món cobert d’aigua, sense rastre humà aparent. A la recerca de refugi s’uneix a un vaixell amb animals d’altres espècies. Dur-se bé amb ells resulta ser un repte encara més gran que superar la por de l’aigua. Al llarg d’aquesta aventura, hauran de demostrar la seva valentia i superar les diferències per adaptar-se a la nova situació.

Flow és una pel·lícula d’animació sense diàlegs, adreçada a petits i grans, que compta amb el suport d’Europa Creativa MEDIA a la Distribució (Films on the Move).

L’objectiu del cicle ‘MEDIA al Maldà’ és promoure el cinema europeu i de qualitat entre l’audiència i difondre la labor del Programa Europa Creativa MEDIA pel que fa al suport de l’audiovisual europeu

La iniciativa pretén contribuir a la promoció, la circulació i la visibilitat de les pel·lícules europees, tot fomentant també el desenvolupament del públic, per tal que descobreixi i valori el cinema independent europeu en pantalla gran i fora de les plataformes.

L’activitat, iniciada el mes de setembre de 2022, pretén també reforçar i promocionar la gran tasca social i cultural que duu a terme el Cinema Maldà, al cor de Barcelona, i l’únic que perdura al barri de Ciutat Vella. El Maldà, que va celebrar el 75è aniversari el 2021, és un cinema ‘diferent’, que conserva l’essència d’aquells entranyables cinemes de barri, i que lluita cada dia amb propostes creatives i innovadores per convocar el públic a les sales i crear comunitat. Un cinema que defuig de les estrenes més comercials i aposta per una programació de qualitat.

COMPARTIR

MÉS NOTÍCIES

01/06/2026
El Festival de San Sebastián obre el termini d’inscripció de WIP Europa 2026
El Festival de San Sebastián ha obert el termini d’inscripció de WIP Europa 2026 fins a l'1 de juliol.  L'objectiu d'aquest work in progress és fomentar la producció de cinema a Europa i donar suport a la finalització de pel·lícules en fase de postproducció.
01/06/2026
MIDPOINT Institute obre la convocatòria de la 2a edició del curs Focus AI 2026
El programa de formació MIDPOINT Institute, que compta amb el suport d’Europa Creativa MEDIA, ha obert la convocatòria de la segona edició del taller MIDPOINT Focus AI 2026. La data límit per inscriure-s'hi és el proper 9 de juliol.
01/06/2026
Nou informe de l’Observatori Europeu de l’Audiovisual sobre incentius fiscals i cash rebates al sector audiovisual
L'Observatori Europeu de l'Audiovisual ha publicat un nou informe comparatiu: Incentius fiscals i cash rebates al sector audiovisual.
29/05/2026
L’Atlàntida Mallorca Talents Lab 2026 anuncia els projectes seleccionats
La 9a edició de l’Atlàntida Mallorca Talents Lab (AMTL), que compta amb la col·laboració de la nostra oficina, ha anunciat els 11 projectes de llargmetratge en desenvolupament seleccionats.
29/05/2026
Torna FFlash-Hub, congrés per a professionals de festivals i mostres de cinema
28/05/2026
TorinoFilmLab obre la convocatòria de TFL Itàlia – Boost IT Lab 2026
TorinoFilmLab ha obert la convocatòria de TFL Italia – Boost IT Lab 2026 fins al 3 de juliol de 2026. Aquest programa de formació, que es durà a terme del 23 al 26 de novembre de 2026 a Torí (Itàlia), seleccionarà 8 equips per participar en un pla d’activitats.
28/05/2026
Participa a Gamescom 2026 sota el paraigua de MEDIA Stands
MEDIA Stands d’Europa Creativa MEDIA ofereix per quarta vegada l’oportunitat de participar a GAMESCOM, que es durà a terme del 26 al 28 d’agost de 2026 a Colònia, Alemanya.
26/05/2026
Històries en moviment des de 1991
Durant 35 anys, Europa Creativa MEDIA ha ajudat a les obres i històries audiovisuals a viatjar a través de les fronteres, tot connectant professionals, públics i cultures d'arreu d'Europa.
26/05/2026
6 pel·lícules amb suport MEDIA entre les guardonades al Festival de Cannes 2026
La 79a edició del Festival de Cannes es va dur a terme del dimarts 12 al dissabte 23 de maig de 2026. Entre les pel·lícules guardonades figuren sis títols amb el suport d'Europa Creativa MEDIA.
26/05/2026
Disponible el Nostradamus Report 2026
Göteborg Film Festival ha presentat la 13a edició de l’informe anual Nostradamus Report, en el marc del Marché du Film 2026 del Festival de Cannes. Sota el títol Challenging Projections ('Projeccions desafiadores'), l’informe d’enguany torna a estar escrit per l’analista del sector Johanna Koljonen, i analitza i pronostica el futur proper de les indústries audiovisuals mitjançant investigacions i entrevistes amb destacats experts del sector.

Cultura

Plataformes europees per a la promoció d’artistes emergents
(CREA-CULT-2024-PLAT)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Xarxes europees d’organitzacions culturals i creatives
(CREA-CULT-2024-NET)

Termini: 07/mar/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Entitats Culturals Paneuropees
(CREA-CULT-2024-PECE)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Audience Development and Film Education
(CREA-MEDIA-2025-AUDFILMEDU)

Termini: 27/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

MEDIA 360°
(CREA-MEDIA-2025-MEDIA360)

Termini: 09/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Freedom Rapid Response Mechanism
(CREA-CROSS-2025-MFP)

Termini: 15/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European Festivals
(CREA-MEDIA-2025-FEST)

Termini: 11/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Slate Development
(CREA-MEDIA-2026-DEVSLATE)

Termini: 03/des/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Animation projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-1)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European co-development
(CREA-MEDIA-2026-CODEV)

Termini: 25/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Documentary projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-2)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Fiction projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-3)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

Video games and immersive content development
(CREA-MEDIA-2026-DEVVGIM)

Termini: 11/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European VOD networks and operators
(CREA-MEDIA-2026-VODNET)

Termini: 08/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Markets & Networking
(CREA-MEDIA-2026-MARKETNET)

Termini: 20/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Innovative tools and business models
(CREA-MEDIA-2026-INNOVBUSMOD)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Films on the Move
(CREA-MEDIA-2026-FILMOVE)

1r Termini: 19/mar/2026
2n Termini: 16/07/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Circulation of European literary works
(CREA-CULT-2026-LIT)

Termini: 29/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Literacy
(CREA-CROSS-2026-MEDIALITERACY)

Termini: 11/mar/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

Creative Innovation Lab
(CREA-CROSS-2026-INNOVLAB)

Termini: 23/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - PLURALISM
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-PLURALISM)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - COLLABORATIONS
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-COLLABORATIONS)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Perform Europe
(CREA-CULT-2026-PERFORM-EU)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film Distribution
(CREA-MEDIA-2026-FILMDIST)

Termini: 23/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Festivals
(CREA-MEDIA-2026-FESTNET)

Termini: 14/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Skills and Talent Development
(CREA-MEDIA-2026-TRAINING)

Termini: 16/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film sales agent
(CREA-MEDIA-2026-FILMSALES)

Termini: 18/jun/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Cinemas
(CREA-MEDIA-2026-CINNET)

Termini: 09/jul/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European mini-slate development
(CREA-MEDIA-2026-DEVMINISLATE)

Termini: 17/set/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea de petita escala
(CREA-CULT-2026-COOP-1)

Termini: 05/mai/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de Cooperació Europea de Mitjana Escala
(CREA-CULT-2026-COOP-2)

Termini: 05/mai/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Altres

Music Moves Europe
(CREA-CULT-2022-MME)

Termini: 12/gen/2023

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...