Notícies

Publicada la nova convocatòria Europa Creativa Cultura de suport als Projectes de Cooperació Europea 2025

11/12/2024

S’ha publicat la nova convocatòria Europa Creativa Cultura European Cooperation Projects (CREA-CULT-2025-COOP) 2025, el termini de presentació de sol·licituds de la qual és el 13 de maig de 2025.

L’acció Projectes de cooperació europea dona suport a projectes en què participen organitzacions dels sectors culturals i creatius de totes les mides, incloses microorganitzacions i organitzacions de mida petita, i de diferents països per dur a terme activitats sectorials o intersectorials.

S’espera que les propostes presentin una dimensió clara de cooperació transfronterera, ja que aquest és el nucli dels projectes de cooperació europea.

L’acció està ancorada en el marc polític de la secció Cultura del Programa Europa Creativa i les Prioritats generals de la UE (esforços per a l’ecologització de la UE, inclusió i igualtat de gènere, transició digital i relacions internacionals).

Els projectes de cooperació europea estan oberts a tots els sectors culturals i creatius. No obstant això, tenint en compte que aquesta acció té com a objectiu perseguir els objectius de l’eix Cultura del Programa, els projectes en els quals participen exclusivament entitats del sector audiovisual i els projectes de contingut audiovisual exclusiu queden fora de l’àmbit d’aplicació d’aquesta convocatòria i, per tant, no són subvencionables. 

La convocatòria inclou tres categories:

Els sol·licitants no poden presentar més d’una sol·licitud en aquesta convocatòria.

Es donarà suport als projectes que contribueixin a algun dels objectius següents:

Objectiu 1 – Creació i circulació transnacionals: reforçar la creació i circulació transnacionals d’obres i artistes europeus.

La creació i la circulació transnacionals són importants per a l’avenç de les col·laboracions, l’augment de la difusió i, en molts casos, necessàries per a la viabilitat i el desenvolupament d’organitzacions culturals, institucions i individus. La coproducció també és una eina per estimular la creativitat, compartir recursos i facilitar la distribució transnacional de continguts i la circulació dels artistes. Els projectes tindran en compte el nou context com ara la salut o el medi ambient i integraran maneres innovadores (digitals) de produir i difondre continguts.

Objectiu 2 – Innovació: millorar la capacitat dels sectors culturals i creatius europeus per fomentar talents, innovar, prosperar i generar ocupació i creixement.

Els projectes que responguin a aquest objectiu han de ser de caràcter capacitador, que poden ser de caràcter tecnològic i/o artístic i poden incloure el desenvolupament i l’experimentació de noves pràctiques o models, així com la transferència i difusió de pràctiques innovadores.

Les àrees d’innovació poden abastar una dimensió social o social com ara: la participació/desenvolupament de l’audiència, la igualtat de gènere, la inclusió de persones amb discapacitat, persones pertanyents a minories i persones que pertanyen a grups socialment marginats, lluita contra el canvi climàtic, digitalització, etc. com a contribució de la cultura a la salut i el benestar, especialment la salut mental, atesa l’evidència existent i la persistència de la crisi de salut mental que afecta especialment els joves.

Altres condicions:

Si una organització participa a més de 3 sol·licituds, totes les sol·licituds s’avaluaran sense la participació d’aquesta organització. Si, com a conseqüència, una sol·licitud no compleix els criteris d’elegibilitat relacionats amb la composició del Consorci sense aquesta entitat, la sol·licitud en qüestió es considerarà no elegible.

Els coordinadors i socis del projecte són els responsables de garantir que cap dels membres dels seus consorcis participi en més de 3 sol·licituds de la convocatòria.

Durada

Normalment, els projectes no han de superar els 48 mesos.
Les pròrrogues són possibles, si estan degudament justificades i mitjançant una modificació

Calendari

Documentació

Important! 

NO utilitzeu la plantilla de la part B de convocatòries anteriors, ja que ha canviat!

Utilitzeu només la plantilla de la part B al sistema d’enviament un cop inicieu la vostra sol·licitud a “Descarregueu plantilles de la part B” a la part esquerra de la pantalla.

Document de la convocatòria i annexos:

Call document

Application form templates

Standard application form (CREA CULTURE) (Només per a informació) – NO utilitzeu aquesta plantilla per a la presentació de la sol·licitud. Trobareu el formulari de sol·licitud al sistema d’enviament, a “Descarregueu plantilles de la part B” a la part esquerra de la pantalla.

Detailed budget table (CREA LSII) – (Només per a informació) – NO utilitzeu aquesta plantilla per a la presentació. Trobareu el formulari de sol·licitud al sistema d’enviament, a “Descarregueu plantilles de la part B” a la part esquerra de la pantalla. 

Model Grant Agreements (MGA)

CREA MGA

Lump Sum MGA

Documents addicionals:

CREA Annual Work Programmes

CREA Regulation 2021/818 

EU Financial Regulation 2018/1046 

Rules for Legal Entity Validation, LEAR Appointment and Financial Capacity Assessment 

EU Grants AGA — Annotated Model Grant Agreement 

Funding & Tenders Portal Online Manual 

Funding & Tenders Portal Terms and Conditions 

Funding & Tenders Portal Privacy Statement

Més informació

COMPARTIR

MÉS NOTÍCIES

23/01/2025
Nombroses nominacions MEDIA als Premis Oscar 2025
L’Acadèmia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques de Hollywood ha anunciat els nominats a la 97a edició dels Premis Oscar, la gala de lliurament del quals es durà a terme el 2 de març de 2025. Entre les nominades figuren 6 pel·lícules amb suport d’Europa Creativa MEDIA, que compten amb un total de 19 nominacions.
23/01/2025
Publicats els resultats de les convocatòries d’Europa Creativa Cultura 2024
Europa Creativa Cultura ha fet públics els resultats de les 5 convocatòries de 2024: Projectes de cooperació; Circulació d'obres literàries; Xarxes europees d'organitzacions culturals i creatives; Entitats culturals paneuropees; i Plataformes europees per a la promoció d'artistes emergents.
23/01/2025
Sunny Side of the Doc 2025 obre la convocatòria de projectes documentals
La propera edició de Sunny Side of the Doc, que es durà a terme del 23 al 26 de juny de 2025 a La Rochelle, França, té oberta la convocatòria de projectes documentals. La data límit per presentar-s’hi és el 25 de març de 2025. 
22/01/2025
Cinelink Industry Days 2025 obre la convocatòria de projectes de Cinelink Drama
Sarajevo Film Festival i CineLink Industry Days han obert la convocatòria d’inscripcions per a CineLink Drama 2025. La data límit per presentar-s’hi és el proper 21 de febrer. S’hi poden presentar projectes de sèries de televisió en etapa de desenvolupament i finançament.
22/01/2025
Less is More obre les inscripcions del programa Development Angels 2025
La iniciativa de formació LIM - Less is More ha obert les inscripcions del seu programa 'Development Angels' 2025 fins al 23 de febrer de 2025.
21/01/2025
Inscripcions obertes per a l’EAVE Plus 2025
EAVE – European Audiovisual Entrepreneurs ha obert la convocatòria de la 15a edició d’EAVE Plus. La data límit per inscriure-s’hi és el proper 3 de febrer
21/01/2025
Sessions d’introducció pràctica a la MEDIA Carbon Calculator en el marc de l’EFM Berlinale 2025
Europa Creativa MEDIA organitza, en el marc de l'European Film Market 2025 de la Berlinale, diverses sessions d'introducció pràctica a la MEDIA Carbon Calculator.
20/01/2025
‘MEDIA al Maldà’ us convida a la projecció del film amb suport MEDIA ‘Flow’, de Gints Zilbalodis
El proper dijous 30 de gener, des d’Europa Creativa Desk – MEDIA Catalunya i en el marc de la tercera temporada del cicle ‘MEDIA al Maldà‘, us convidem a la projecció de la pel·lícula amb suport d’Europa Creativa MEDIA ‘Flow‘, de Gints Zilbalodis, al Cinema Maldà de Barcelona.
20/01/2025
Els films MEDIA ‘Polvo serán’ i ‘Anatomía de una caída’, guardonats als Premis Gaudí 2025
L’Acadèmia del Cinema Català ha celebrat la XVII edició dels Premis Gaudí. Entre les pel·lícules guardonades figuren 2 títols amb suport d’Europa Creativa MEDIA, que han obtingut un total de 5 Premis Gaudí.
17/01/2025
Torino FilmLab obre les inscripcions de Green Film Lab – Budapest 2025
TorinoFilmLab ha obert el període d’inscripció del proper taller Green Film Lab – Budapest, que es durà a terme a Budapest (Hongria) del 25 al 27 d'abril de 2025. La data límit per inscriure-s’hi és el proper 21 de febrer.

Altres

Music Moves Europe
(CREA-CULT-2022-MME)

Termini: 12/gen/2023

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Markets & Networking
(CREA-MEDIA-2024-MARKETNET)

Termini: 18/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European VOD Networks and Operators
(CREA-MEDIA-2024-VODNET)

Termini: 09/abr/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Festivals
(CREA-MEDIA-2024-FESTNET)

Termini: 11/abr/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Plataformes europees per a la promoció d’artistes emergents
(CREA-CULT-2024-PLAT)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Xarxes europees d’organitzacions culturals i creatives
(CREA-CULT-2024-NET)

Termini: 07/mar/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Entitats Culturals Paneuropees
(CREA-CULT-2024-PECE)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Slate Development
(CREA-MEDIA-2025-DEVSLATE)

Termini: 05/des/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content
(CREA-MEDIA-2025-TVONLINE)

1r Termini: 05/des/2024
2n Termini: 14/05/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

Video game and immersive content development
(CREA-MEDIA-2025-DEVVGIM)

Termini: 12/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Audience Development and Film Education
(CREA-MEDIA-2025-AUDFILMEDU)

Termini: 27/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Films on the Move
(CREA-MEDIA-2025-FILMOVE)

1r Termini: 20/mar/2025
2n Termini: 17/07/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Innovative tools and business models
(CREA-MEDIA-2025-INNOVBUSMOD)

Termini: 16/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

MEDIA 360°
(CREA-MEDIA-2025-MEDIA360)

Termini: 09/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Skills and Talent Development
(CREA-MEDIA-2025-TRAINING)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Circulació d’obres literàries europees
(CREA-CULT-2025-LIT)

Termini: 11/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS – Media Literacy
(CREA-CROSS-2025-MEDIALITERACY)

Termini: 06/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

Creative Innovation Lab
(CREA-CROSS-2025-INNOVLAB)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - PLURALISM
(CREA-CROSS-2025-JOURPART-PLURALISM)

Termini: 27/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - COLLABORATIONS
(CREA-CROSS-2025-JOURPART-COLLABORATIONS)

Termini: 27/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Freedom Rapid Response Mechanism
(CREA-CROSS-2025-MFP)

Termini: 15/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Co-development
(CREA-MEDIA-2025-CODEV)

Termini: 26/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European Festivals
(CREA-MEDIA-2025-FEST)

Termini: 11/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film Distribution
(CREA-MEDIA-2025-FILMDIST)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Cinemas
(CREA-MEDIA-2025-CINNET)

Termini: 16/jul/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film sales agent
(CREA-MEDIA-2025-FILMSALES)

Termini: 19/jun/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European mini-slate development
(CREA-MEDIA-2025-DEVMINISLATE)

Termini: 17/set/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea a petita escala
(CREA-CULT-2025-COOP-1)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de Cooperació Europea a escala mitjana
(CREA-CULT-2025-COOP-2)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea a gran escala
(CREA-CULT-2025-COOP-3)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...