Notícies

Segueix en directe el Bologna Innovation Lab d’Europa Cinemas!

23/06/2025

La 19a edició de l’Europa Cinemas Audience Development & Innovation Lab es duu a terme del 22 al 24 de juny de 2025 a Bolonya (Itàlia), sota el títol ‘Repensar el cinema en temps canviants: del compromís local a la política global, la sostenibilitat i la intel·ligència artificial‘, i acull 35 exhibidors de diferents països d’Europa..

Per satisfer el gran interès pel Bologna Lab i garantir que tots els exhibidors i professionals europeus que no puguin assistir-hi en persona puguin seguir les sessions, el Lab es retransmet en directe per YouTube.

Aquesta edició està dirigida, un any més, per Madeleine Probst (cap del cinema Watershed, Regne Unit) i Mustafa El Mesaoudi (director gerent del Cinema & Rex Filmtheater Wuppertal, Alemanya), a qui, enguany, se suma Miranda van Gelder (directora de programa i educació a Hoogt on TourUtrecht, Països Baixos). El Bologna Lab ofereix una valuosa oportunitat per intercanviar idees i explorar solucions pràctiques als reptes clau als quals s’enfronta el sector cinematogràfic.

Les sessions en directe inclouen una àmplia gamma de temes com ara: dissenyar espais socials més accessibles, inclusius i dinàmics, tractar la política; navegar per si presentar (o no) certes pel·lícules/esdeveniments i com crear esdeveniments que aportin un retorn de la inversió, compartir enfocaments pràctics a la crisi ambiental, comissariat i el (re)descobriment del passat del cinema, entre molts altres.

Les sessions temàtiques i els tallers pràctics proporcionen als participants un espai per compartir reptes, intercanviar idees innovadores i explorar possibles estratègies de programació i comunicació.

Feu clic aquí per seguir les sessions en directe.

Horari de les sessions en directe (indicat en hora local CEST – Bolonya, Itàlia):

Diumenge, 22 de juny de 2025

SESSIÓ 1Creació d’espais inclusius, sociables i sostenibles, part 1
10.35-11.00 h

Conferència principal: Jean-Marc Lalo (Arquitecte, França)

SESSIÓ 2 – Creació d’espais inclusius, sociables i sostenibles, part 2
12.00-13.00 h

Cas pràctic: Ida Schomber (Kino Traumstern, Alemanya): “Reinventant el nostre vestíbul: la importància de crear espais per comunicar-se dins del cinema”

SESSIÓ 3 – CONSTRUCCIÓ DE MARCA AMB/SENSE I A TRAVÉS D’ESPAIS
2.15-15.00 h

Conferència principal: Züleyha Azman (Kino Rotterdam, Països Baixos) “Identitat de marca: el màrqueting de KINO més enllà de les pel·lícules”

Miranda van Gelder (Filmtheater ’t Hoogt, NL) “Creació de marca per a un cinema en transició”
Maja Jurić Ivoš (Kino Kinoteka i Tuškanac Summer, HR) – «Espais: on l’encant del passat es troba amb l’energia del present»

Dilluns, 23 de juny de 2025 – PROGRAMACIÓ I POLÍTICA GLOBAL

SESSIÓ 4 – TRACTANT LA POLÍTICA; NAVEGANT SI I COM PRESENTAR (O NO) DETERMINADES PEL·LÍCULES
9.30-11.15 h

Mustafa El Mesaoudi (Cinema i Rex Filmtheater Wuppertal, DE): “No Other Land: els exhibidors de cinema no es van atrevir a projectar-les”
Maddy Probst (Watershed, Regne Unit): “Projectar o no projectar?”
Romet Toomas Tiitsar (Tartu Elektriteater, EE) – “Programació durant la invasió russa d’Ucraïna”
Nicola Callegaro (Cinema Giorgione, IT) “Preferiria no… Com equilibrar diferents sensibilitats polítiques”

Debat obert

SESSIÓ 5 – GAMIFICACIÓ COM A DESENVOLUPAMENT DEL PÚBLIC
11.30 h – 13.00 h

Thierry Baujard (Cofundador, Spielfabrique) “Kino Games: un programa per interactuar amb els videojocs”
Tom Gastinel (COO, RIVRS, MyMetaStories) – “Gamificant curtmetratges europeus: 1 esdeveniment en línia – 3 casos d’ús” a ZOOM

Debat obert

SESSIÓ 6 – FER QUE FUNCIONIN PEL·LÍCULES MÉS PETITES
14.30 h – 15.15 h

Leslie Vuchot (Le Lucernaire, FR): “Trobar espai per a pel·lícules independents o clàssics revisitats”
Kim Foss (Grand Teatret, DK): «Distribució directa al cinema»
Maddy Probst (Watershed, Regne Unit): «El mètode indie: col·laboració entre exhibició i distribució»

ESDEVENIMENTS – AMB RETORN DE LA INVERSIÓ
15.15-16.00 h

Manon Koerhuis (MIMIK, Deventer, Països Baixos): «Apropant-se a nous públics amb esdeveniments especials: Knit Cinema»
Hristo Hristorov (Odeon Cinema, BX): «Eventització regenerativa: esdeveniments que importen al públic més jove»
Giulia Zucchetti (Cinema Beltrade, Itàlia) «Només els amants queden vius: maratons, pel·lícules de mitjanit i pel·lícules restaurades»

Dimarts, 24 de juny de 2025

SESSIÓ 7 – QUÈ HI TÉ A VEURE LA IA?
9.30 – 10:30 h

Mark De Quervain (CEO Action Marketing Works Ltd. INDY Cinema Group) “De molt ocupat a molt brillant”
Pavel Prozavnik (Kino Pilotů, CZ): «Benvolgut ChatGPT, em pots ajudar a dirigir un cinema?»

Debat en grup

SESSIÓ 8 – DESENVOLUPAMENT DE PROGRAMES INCLUSIUS
14.00-15.00 h

Miranda van Gelder (Filmtheater ’t Hoogt, NL) “Cinema sensorial: crear una programació inclusiva”
Arianna Issoglio (Cinema Baretti, IT) «Cineteatro Baretti, el teu veí amable»
Joanna Stankiewicz (Cinema Palacowe, PL): “Programació per a tothom: el cinema com a espai compartit”

DESENVOLUPAMENT DE CULTURES DE TREBALL QUE CENTREN EL BENESTAR I LA INCLUSIÓ

Maddy Probst (Watershed, Regne Unit): “Ser fidels als nostres valors.” Marlene Hofmann (Casablanca Filmkunsttheater, DE): “Creant espai junts: el treball col·lectiu com a pràctica d’inclusió i benestar”
Wojtek Kampa (Kino Pod Baranami, PL) “Treure l’equip de la zona de confort sense deixar ningú enrere.”

Seguiu les sessions del Lab en directe per YouTube.

Més informació

COMPARTIR

MÉS NOTÍCIES

30/07/2026
Roma acollirà l’última edició del Green Film Lab 2026 dedicada a la sostenibilitat audiovisual
El programa internacional Green Film Lab, impulsat per TorinoFilmLab i Green Film, ha obert la convocatòria per participar a la tercera i última edició de 2026, que tindrà lloc a Roma (Itàlia) del 21 al 23 d’octubre. El termini d’inscripció finalitza el 18 de setembre.
29/07/2026
La Comissió Europea obre una consulta per definir una Estratègia d’Intel·ligència Artificial per a la cultura i la creativitat
La Comissió Europea ha obert una convocatòria de participació pública per recollir opinions sobre la futura Estratègia d’Intel·ligència Artificial per als sectors i les indústries culturals i creatives, una iniciativa inclosa dins del programa Culture Compass que pretén establir una visió estratègica sobre l’ús de la IA en l’àmbit cultural europeu.
28/07/2026
Finalitza el rodatge del film amb suport MEDIA ‘Perifèriques’, de David Ilundain
S'ha iniciat el rodatge del drama amb suport d'Europa Creativa MEDIA al Desenvolupament 'Perifèriques', el nou llargmetratge de David Ilundain.
27/07/2026
Culture Moves Europe selecciona 2.542 artistes i professionals culturals en l’última convocatòria de mobilitat
El programa europeu Culture Moves Europe, emmarcat dins d'Europa Creativa, ha anunciat els resultats de la seva darrera convocatòria de subvencions per a la mobilitat individual, amb un total de 2.542 artistes i professionals de la cultura seleccionats i 1.596 projectes finançats.
24/07/2026
El film amb suport MEDIA ‘The End of It’, òpera prima de Maria Martínez Bayona, competirà al Festival de Sitges
El film amb suport MEDIA The End of It, òpera prima de la directora catalana establerta a Londres Maria Martínez Bayona, formará part de la Secció Oficial Fantàstic a Competició de la 59a edició del Festival de Sitges, després de presentar-se a la secció Cannes Première del Festival de Cannes 2026.
24/07/2026
European Film Promotion obre la convocatòria Film Sales Support per a l’Asian Content and Film Market 2026
European Film Promotion ha oberta la convocatòria de Film Sales Support (FSS) per a la promoció digital i física de pel·lícules europees recents presents a l'Asian Content and Film Market, que es durà a terme del 10 al 13 d'octubre de 2026 a Busan, Corea del Sud).
23/07/2026
Carla Simón presidirà el jurat de les Giornate degli Autori de Venècia 2026
La cineasta catalana Carla Simón ha estat nomenada presidenta del jurat del Premi de Direcció de les Giornate degli Autori 2026, una de les seccions independents més prestigioses de la Mostra Internacional de Cinema de Venècia.
23/07/2026
Nou informe de l’Observatori Europeu de l’Audiovisual sobre Drets d’Autor i entrenament en IA
L'Observatori Europeu de l'Audiovisual ha publicat un nou informe sobre Drets d'Autor i entrenament en IA. L'estudi examina com la legislació europea sobre drets d'autor pot adaptar-se a l'ús creixent de continguts protegits per entrenar sistemes d'intel·ligència artificial.
23/07/2026
CPH:FORUM 2027 obrirà la convocatòria de projectes properament
La propera edició de CPH:FORUM, l’esdeveniment de finançament i coproducció de llarga durada dedicat a projectes de documentals creatius visualment forts amb potencial internacional, es durà a terme del 16 al 18 de març de 2027 a Copenhaguen (Dinamarca), durant la setmana d’indústria del festival danès CPH:DOX 2027.
22/07/2026
Eurimages obre la convocatòria de suport a la coproducció
Eurimages, el fons de suport cinematogràfic del Consell d’Europa, ha obert la convocatòria per presentar sol·licituds als ajuts a la coproducció, corresponents a la sessió de selecció amb termini fixat per al 8 de setembre de 2026.

Cultura

Plataformes europees per a la promoció d’artistes emergents
(CREA-CULT-2024-PLAT)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Xarxes europees d’organitzacions culturals i creatives
(CREA-CULT-2024-NET)

Termini: 07/mar/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Entitats Culturals Paneuropees
(CREA-CULT-2024-PECE)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Audience Development and Film Education
(CREA-MEDIA-2025-AUDFILMEDU)

Termini: 27/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

MEDIA 360°
(CREA-MEDIA-2025-MEDIA360)

Termini: 09/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Freedom Rapid Response Mechanism
(CREA-CROSS-2025-MFP)

Termini: 15/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European Festivals
(CREA-MEDIA-2025-FEST)

Termini: 11/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Slate Development
(CREA-MEDIA-2026-DEVSLATE)

Termini: 03/des/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Animation projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-1)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European co-development
(CREA-MEDIA-2026-CODEV)

Termini: 25/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Documentary projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-2)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Fiction projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-3)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

Video games and immersive content development
(CREA-MEDIA-2026-DEVVGIM)

Termini: 11/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European VOD networks and operators
(CREA-MEDIA-2026-VODNET)

Termini: 08/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Markets & Networking
(CREA-MEDIA-2026-MARKETNET)

Termini: 20/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Innovative tools and business models
(CREA-MEDIA-2026-INNOVBUSMOD)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Films on the Move
(CREA-MEDIA-2026-FILMOVE)

1r Termini: 19/mar/2026
2n Termini: 16/07/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Circulation of European literary works
(CREA-CULT-2026-LIT)

Termini: 29/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Literacy
(CREA-CROSS-2026-MEDIALITERACY)

Termini: 11/mar/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

Creative Innovation Lab
(CREA-CROSS-2026-INNOVLAB)

Termini: 23/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - PLURALISM
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-PLURALISM)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - COLLABORATIONS
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-COLLABORATIONS)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Perform Europe
(CREA-CULT-2026-PERFORM-EU)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film Distribution
(CREA-MEDIA-2026-FILMDIST)

Termini: 23/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Festivals
(CREA-MEDIA-2026-FESTNET)

Termini: 14/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Skills and Talent Development
(CREA-MEDIA-2026-TRAINING)

Termini: 16/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film sales agent
(CREA-MEDIA-2026-FILMSALES)

Termini: 18/jun/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Cinemas
(CREA-MEDIA-2026-CINNET)

Termini: 09/jul/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European mini-slate development
(CREA-MEDIA-2026-DEVMINISLATE)

Termini: 17/set/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea de petita escala
(CREA-CULT-2026-COOP-1)

Termini: 05/mai/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de Cooperació Europea de Mitjana Escala
(CREA-CULT-2026-COOP-2)

Termini: 05/mai/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Altres

Music Moves Europe
(CREA-CULT-2022-MME)

Termini: 12/gen/2023

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...