Notícies

TorinoFilmLab obre la convocatòria de TFL Next – TV Series 2026 i de TFL Next – TV Series Story Editing

20/05/2026

TorinoFilmLab ha obert la convocatòria de la propera edició de TFL Next – TV Series fins al 3 de juliol de 2026.

El taller està basat en conceptes, la qual cosa significa que els i les participants treballen exclusivament en el concepte del projecte de sèrie de televisió (en aquest sentit, el concepte significa la premissa de la sèrie, la trama general i les especificacions dels personatges principals). En el cas de projectes basats en novel·les, contes o altres obres literàries, els sol·licitants han de presentar una opció garantida per a l’obra que volen adaptar.

El taller es divideix en 2 sessions de desenvolupament:

El programa acull projectes de sèries de televisió en fase inicial de desenvolupament, presentats per guionistes internacionals o guionistes/directors juntament amb un/a productor/a (si n’hi hagués). Aquests projectes s’organitzen en grups de quatre. Els participants desenvoluparan el seu concepte juntament amb els seus companys, aprenents d’editors de guió i un tutor amb àmplia experiència internacional com a consultor de guió, aplicant les tècniques i les habilitats fonamentals necessàries per desenvolupar i produir sèries de televisió d’èxit.

Gràcies a l’experiència global de TFL Next, els participants tindran l’oportunitat de desenvolupar una sòlida xarxa internacional: a més de les sessions de guió i de les reunions amb representants de la indústria, els participants es reuniran durant esdeveniments especials en línia destinats a l’intercanvi d’habilitats i a la recerca de col·laboracions productives.

Qui s’hi pot presentar?

El taller en línia està obert a guionistes, directors/es i productors/es professionals internacionals. La sol·licitud es pot presentar individualment o en equip (màxim 2 participants per equip) i ha d’estar vinculada a un projecte de sèrie de televisió en fase inicial de desenvolupament, que es desenvoluparà durant el taller.

L’idioma de treball de tots els tallers, reunions i esdeveniments és l’anglès; per tant, un bon coneixement de l’anglès és imprescindible per participar-hi.

Quota de participació

1.700 euros (més IVA, si escau) per equip de participants (màxim 2 participants).

Un cop seleccionats, els i les participants han d’enviar un comprovant del pagament en els 2 dies següents per confirmar la seva plaça.

Calendari de les sessions en línia:

Com presentar-s’hi:

Els materials de sol·licitud requerits, que s’han de presentar tots junts en un únic PDF i tots en anglès, són els següents:

Data límit: 3 de juliol del 2026 a les 23.59h.

Emplena el formulari de sol·licitud i envia la teva candidatura (abans de començar el procés de sol·licitud, has de crear un compte a la plataforma de TFL). Al formulari de sol·licitud, també se sol·licitarà als candidats que emplenin un qüestionari sobre l’estat del projecte.

Més informació: fiore@museocinema.it

TFL Next – TV Series de TorinoFilmLab compta amb el suport d’Europa Creativa MEDIA.

_____________________________________________________________________

TorinoFilmLab també té oberta la convocatòria de la propera edició de TFL Next – TV Series Story Editing.

Es tracta del mateix taller online conceptual dividit en dues sessions de desenvolupament.

TFL Next – TV Series Story Editing és la versió del taller de formació per als professionals del cinema que vulguin acompanyar els guionistes i els directors en el desenvolupament dels seus projectes de sèries de televisió.

Per primera vegada als tallers TFL Next -durant tot l’any- es comptarà amb la presència simultània d’equips de projectes de sèries de televisió seleccionats i editors d’històries, que treballaran junts -guiats per mentors experimentats- en el desenvolupament dels tractaments de les sèries.

Els i les participants adquiriran habilitats en anàlisi de conceptes, avaluació del desenvolupament del projecte i consultoria de guions. Més concretament, obtindran coneixements i formació per treballar amb guionistes, des de la idea inicial fins a l’esborrany professional del concepte, ajudant-los a trobar l’essència de la seva història i fomentant un guió fidel a la intenció del guionista i director.

L’objectiu del programa és oferir una visió del procés de desenvolupament i centrar-se en aspectes tècnics específics.

Els participants també aprendran i experimentaran com formular i presentar la retroalimentació, tant escrita com oral, tenint en compte laspecte psicològic del responsable del projecte.

Els participants seran seleccionats per treballar en línia en grup, guiats per un tutor amb àmplia experiència internacional com a consultor de guions.

El taller es divideix en dues sessions de desenvolupament:

Qui s’hi pot presentar?

Adreçat a consultors/es de guió, productors/es, editors/es de projectes, representants de festivals i fons cinematogràfics, lectors/es per a productores/fons de cinema, formadors/tutors principiants, etc., d’arreu del món, interessats a comprendre el procés de desenvolupament de projectes de sèries de televisió.

L‘idioma de treball de tots els tallers, les reunions i els esdeveniments és l’anglès; per tant, un bon domini de l’anglès és essencial per participar-hi.

Quota de participació: 750 euros (+IVA) per cada story editor.

Un cop seleccionats, els participants han d’enviar un comprovant de pagament els dos dies següents per confirmar la plaça.

Calendari de les sessions en línia:

Com presentar-s’hi:

Els materials de sol·licitud requerits s’han de presentar tots plegats en un PDF i tots en anglès. Són els següents:

Data límit: 3 de juliol del 2026 a les 23.59h.

Emplena el formulari de sol·licitud i envia la teva candidatura (abans de començar el procés de sol·licitud, has de crear un compte a la plataforma de TFL). Al formulari de sol·licitud, també se sol·licitarà als candidats que emplenin un qüestionari sobre l’estat del projecte.

Més informació: fiore@museocinema.it

TFL Next – TV Series Story Editing de TorinoFilmLab compta amb el suport d’Europa Creativa MEDIA.

COMPARTIR

MÉS NOTÍCIES

16/09/2026
Àmplia presència de pel·lícules MEDIA al Festival de San Sebastián 2026
La 74a edició del Festival de San Sebastián, que es durà a terme del 18 al 26 de setembre de 2026, comptarà amb una àmplia presència de pel·lícules amb suport d’Europa Creativa MEDIA entre les diverses seccions de la programació.
16/09/2026
Disponible el vídeo de la jornada sobre intel·ligència artificial i la creació de projectes culturals
Ja està disponible el vídeo de la jornada sobre intel·ligència artificial organitzada el passat 15 de setembre per l'Òrgan de Coordinació d’Europa Creativa Espanya, en col·laboració amb l’Oficina Europa Creativa Cultura i l’Oficina MEDIA Espaya, on es van tractar els avantatges, els desavantatges i els aspectes tècnics en la creació de projectes culturals.
16/09/2026
El film amb suport MEDIA ‘La bola negra’ representarà Espanya als Oscars 2027
L‘Acadèmia de Cinema espanyol ha seleccionat el film ‘La bola negra‘, dirigit per Javier Ambrossi i Javier Calvo (suport MEDIA per a la futura distribució europea) per representar Espanya a la 99a edició dels Premis Oscar, en la categoria de millor pel·lícula internacional.
15/09/2026
Torna el cicle ‘MEDIA al Maldà’ amb la projecció del film ‘Hermanos’
El proper dimecres 23 de setembre torna el cicle ‘MEDIA al Maldà‘, que inicia la cinquena temporada amb la projecció de la pel·lícula amb suport d’Europa Creativa MEDIA ‘Hermanos‘, de les germanes Carol i Marina Rodríguez Colàs, al Cinema Maldà de Barcelona. Comptarem amb la presència de membres de l'equip artístic i de producció (Fasten Films) del film, que presentaran la pel·lícula abans de la projecció.
15/09/2026
LIM – Less Is More obre la convocatòria 2027
La iniciativa de formació LIM – Less is More té oberta la convocatòria 2027 que, per segon any consecutiu, s'obre a una gamma més àmplia de projectes i perfils. Els candidats poden optar per inscriure's al programa en línia de lim², al programa presencial de lim² o a tots dos.
14/09/2026
Dos títols MEDIA, guardonats a la Competició Oficial del Festival Internacional de Cinema de Venècia 2026
La 83a edició del Festival Internacional de Cinema de Venècia va finalitzar el passat 12 de setembre de 2026. Entre les pel·lícules guardonades a la Secció Oficial a Competició figuren dos títols amb suport d’Europa Creativa MEDIA.
14/09/2026
CEE Animation Workshop 2027 obre la convocatòria
CEE Animation Workshop 2027 ha obert la convocatòria. La data límit de presentació de sol·licituds és el 15 d'octubre de 2026. La 9a edició del programa de formació d’un any constarà de 4 mòduls i ajudarà a desenvolupar 12 projectes d’animació i potenciar les competències de productors/es i equips creatius en l’àmbit de l’animació.
10/09/2026
Mago Production, nominada als Cartoon Forum Tributes 2026
La productora catalana d'animació Mago Production ha estat nominada als Cartoon Forum Tributes 2026 en la categoria de Productora de l'Any, uns guardons que reconeixen l'excel·lència, la creativitat i la contribució de les empreses i professionals de la indústria europea de l'animació.
10/09/2026
Últims dies per inscriure’s a la convocatòria RECPush del Festival REC per a la coproducció i el finançament de projectes audiovisuals
REC Festival Internacional de Cinema de Tarragona té oberta la convocatòria RECPush, en el marc del RECLab, fins al proper 15 de setembre.
09/09/2026
Eurodoc 2027 obre la convocatòria
EURODOC 2027, el programa de formació anual per a productors/es i professionals del documental, té oberta la convocatòria fins al 23 de novembre de 2026.

Cultura

Plataformes europees per a la promoció d’artistes emergents
(CREA-CULT-2024-PLAT)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Xarxes europees d’organitzacions culturals i creatives
(CREA-CULT-2024-NET)

Termini: 07/mar/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Entitats Culturals Paneuropees
(CREA-CULT-2024-PECE)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Audience Development and Film Education
(CREA-MEDIA-2025-AUDFILMEDU)

Termini: 27/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

MEDIA 360°
(CREA-MEDIA-2025-MEDIA360)

Termini: 09/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Freedom Rapid Response Mechanism
(CREA-CROSS-2025-MFP)

Termini: 15/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European Festivals
(CREA-MEDIA-2025-FEST)

Termini: 11/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Slate Development
(CREA-MEDIA-2026-DEVSLATE)

Termini: 03/des/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Animation projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-1)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European co-development
(CREA-MEDIA-2026-CODEV)

Termini: 25/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Documentary projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-2)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Fiction projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-3)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

Video games and immersive content development
(CREA-MEDIA-2026-DEVVGIM)

Termini: 11/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European VOD networks and operators
(CREA-MEDIA-2026-VODNET)

Termini: 08/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Markets & Networking
(CREA-MEDIA-2026-MARKETNET)

Termini: 20/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Innovative tools and business models
(CREA-MEDIA-2026-INNOVBUSMOD)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Films on the Move
(CREA-MEDIA-2026-FILMOVE)

1r Termini: 19/mar/2026
2n Termini: 16/07/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Circulation of European literary works
(CREA-CULT-2026-LIT)

Termini: 29/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Literacy
(CREA-CROSS-2026-MEDIALITERACY)

Termini: 11/mar/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

Creative Innovation Lab
(CREA-CROSS-2026-INNOVLAB)

Termini: 23/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - PLURALISM
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-PLURALISM)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - COLLABORATIONS
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-COLLABORATIONS)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Perform Europe
(CREA-CULT-2026-PERFORM-EU)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film Distribution
(CREA-MEDIA-2026-FILMDIST)

Termini: 23/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Festivals
(CREA-MEDIA-2026-FESTNET)

Termini: 14/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Skills and Talent Development
(CREA-MEDIA-2026-TRAINING)

Termini: 16/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film sales agent
(CREA-MEDIA-2026-FILMSALES)

Termini: 18/jun/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Cinemas
(CREA-MEDIA-2026-CINNET)

Termini: 09/jul/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European mini-slate development
(CREA-MEDIA-2026-DEVMINISLATE)

Termini: 17/set/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea de petita escala
(CREA-CULT-2026-COOP-1)

Termini: 05/mai/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de Cooperació Europea de Mitjana Escala
(CREA-CULT-2026-COOP-2)

Termini: 05/mai/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Altres

Music Moves Europe
(CREA-CULT-2022-MME)

Termini: 12/gen/2023

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...