Publicats els resultats del 1er termini de la convocatòria Europa Creativa MEDIA de suport a la distribució selectiva

S'han publicat els resultats del primer termini de la convocatòria Europa Creativa MEDIA de suport a la distribució selectiva EACEA/21/2019. 

S'han rebut un total de 20 sol·licituds, de les quals han estat seleccionades 12 propostes, per un import total de 4.786.291,5 d'euros.

Els agents de vendes seleccionats procedeixen de cinc països diferents: Alemanya, Dinamarca, França, Polònia i Regne Unit.

Els agents de vendes repartiran l'ajuda entre els distribuïdors de l'agrupació, perquè realitzin la promoció i l'estrena de la pel·lícula als seus territoris.

Els països representats entre els beneficiaris són els següents: França amb 7 propostes per import de 2.549.062,50 euros, seguida d'Alemanya amb 2 beneficiaris i 836.518 euros. Regne Unit (825.908 euros), Polònia (347.967 euros) i Dinamarca (226.836 euros) han obtingut un beneficiari respectivament.

En aquesta primera data límit de la convocatòria 11 distribuïdors de l'Estat espanyol comptaran amb el suport d'Europa Creativa MEDIA per estrenar a les nostres sales els següents títols seleccionats, alguns dels quals han estat reconeguts internacionalment:

  • Boze Cialo (Corpus Christi), dirigida per Jan Komasa, nominada als premis Oscar 2020 a la categoria de Millor Pel·lícula Internacional.
  • Martin Eden, del director italià Pietro Marcell, que va obtenir el premi al millor actor al Festival de Venècia 2019, el giraldillo d'or a la Millor Pel·lícula al Festival de Sevilla i guanyador del premi Platform Prize 2019 al Festival de Toronto.
  • Hope, de la directora danesa Maria Sødahl, que va guanyar el Premio Panorama Audience Award a la passada edició de la Berlinale.
  • Adam, de la directora marroquí Maryam Touzani, que va resultar nominada a la secció Un certain regard de l'edición 2019 del Festival de Cannes.
  • About Endlessness ('Sobre lo infinito'), del director danés Roy Andersson, que va guanyar el Lleó de Plata al millor director al Festival de Venecia (2019) i el premi als millors efectes especials als European Film Awards.
  • Falling, dirigida per l'actor Viggo Mortensen, l'estrena de la qual es va celebrar durant la nit de clausura del del Festival de Sundance 2020.
  • La Bonne Épouse, dirigida per Martin Provost.
  • Die Heizels - Ruckkehr der Heizelmanner (Tobis), pel·lícula d'animació del director alemany Ute von Münchow-Pohl.
  • Le Voyage du Prince, de Jean-François Laguionie i Xavier Picard, proposa un enfocament educatiu per sensibilitzar els nens i nenes sobre les qüestions ambientals. 
  • Un Divan á Tunis ('Arab Blues'), de la directora francesa Manele Labidi Labbé.
  • La Daronne, dirigida per Jean-Paul Salomé. 

Aquesta línia d'ajuts ha estat reformada completament per augmentar la implicació dels agents de vendes en els projectes i millorar la cooperació entre els agents de vendes i els distribuïdors mitjançant un ajut en cascada. En lloc de donar suport als distribuïdors de manera individual a cada estrena nacional, l'ajuda s'atorga als agents de vendes que han d'organitzar una campanya europea, gestionar el suport a les terceres parts i reunir els resultats.

La segona edició d'aquesta convocatòria ha demostrat:

  • La importància de la cooperació de l'agent de vendes amb el productor. L'agent de vendes representa el vincle entre el productor i els distribuïdors. L'agent de vendes té un important paper per coordinar les necessitats dels distribuïdors i per centralitzar les sol·licituds dels elements necessaris en la promoció.
  • L'eficàcia del material de promoció posat a disposició dels distribuïdors ha augmentat: la importància de la feina coordinada de l'agent de vendes sobre el material de promoció que permet als distribuïdors accedir-hi directament sense haver de començar des de zero.

Consulteu el llistat complet de beneficiaris des dels següents enllaços: resultatssol·licituds rebudesnivell de demanda per països.

Més informació

5/6/2020

Més informació sobre altres resultats MEDIA aquí.