El Fons Eurimages del Consell d’Europa celebra un any històric al Festival de Cinema de Cannes, amb 9 premis atorgats a pel·lícules que van rebre el seu suport a la coproducció.
Enguany s’han seleccionat 18 pel·lícules amb suport d’Eurimages a les seccions oficials i paral·leles del 78è Festival de Cinema de Cannes, un testimoni del paper central del Fons tant en el cinema europeu com en l’internacional.
Els títols amb suport d’Eurimages guardonats són els següents:
• Sentimental Value, de Joachim Trier – Grand Prix. Compta també amb el suport d’Europa Creativa MEDIA.
• Sirat, d‘Oliver Laxe – Premi del Jurat. Compta també amb el suport d’Europa Creativa MEDIA.
• Young Mothers, de Luc i Jean-Pierre Dardenne – Premi al Millor Guió
• The Little Last One, d’Hafsia Herzi – Premi a la Millor Actriu per a Nadia Melliti. Compta també amb el suport d’Europa Creativa MEDIA.
• La Misteriosa Mirada del Flamenco (The Mysterious Gaze of the Flamingo), de Diego Céspedes – Premi Un Certain Regard . Compta també amb el suport d’Europa Creativa MEDIA
• Once Upon a Time in Gaza, de Tarzan i Arab Nasser – Millor Direcció – Un Certain Regard
• Imago, de Déni Oumar Pitsaev – French Touch Jury Prize – Setmana de la Crítica
i L’Œil d’Or (Golden Eye) – Premi al Millor Documental. Compta també amb el suport d’Europa Creativa MEDIA
• Ciudad sin Sueño (Sleepless City), de Guillermo Galoe & Victor Alonso-Berbel – SACD Prize – Setmana de la Crítica
Aquests èxits reflecteixen la varietat de coproduccions internacionals, la diversitat de perspectives que aporten a la narrativa global i el calibre artístic de les pel·lícules amb suport d’Eurimages.
Des de la seva creació el 1988, Eurimages ha finançat més de 2.500 coproduccions. Aquest reconeixement a Cannes marca una fita important en el compromís continu del Fons amb el cinema internacional ambiciós i independent.
Notícia relacionada: 15 coproduccions amb suport d’Eurimages, seleccionades al Festival de Cannes 2025