ACE Producers accepta cada any 18 productors/es de cinema amb experiència a la seva reconeguda ACE Network després de completar el programa ACE36 de formació executiva. Els i les productor/es interessats/des hauran de presentar, juntament amb la sol·licitud, un projecte de llargmetratge en desenvolupament apte per a coproducció i adreçat al mercat internacional.
Quatre esdeveniments constitueixen el nucli del programa de formació, que es durà a terme a quatre localitzacions diferents:
- Octubre de 2026 – Taller de desenvolupament de continguts:
A través de formacions pràctiques de presentació/pitching i sessions sobre lideratge i valors fonamentals, els productors/es aprenen més sobre ells mateixos, sobre els propis negocis i sobre els tipus de projectes que produeixen. Les sessions grupals i els debats brinden informació sobre els problemes primerencs del desenvolupament, com ara la preparació de notes d’intenció, el treball amb talents i el manteniment de bones relacions amb guionistes i directors.
Durant les sessions grupals dirigides per consultors, s’anima els productors a oferir-se mútuament consells sobre guions i analitzar plans de finançament i materials de màrqueting. Els participants també es beneficien de reunions de consultoria individuals que analitzen els conceptes, la dramatúrgia, el pla de finançament i els públics destinataris dels seus projectes.
De l’11 al 16 d’octubre del 2026 a Leiden (Països Baixos).
- Novembre de 2026 – Taller d’estratègies de finançament:
Sessions interactives que exploren oportunitats i estratègies de finançament internacional mitjançant una anàlisi detallada dels plans de finançament dels productors/es, amb aportacions de professionals d’alt nivell de tota la indústria. Un intercanvi excepcionalment obert d’experiències i idees que dona llum sobre l’evolució de les pràctiques de coproducció, els esquemes de finançament públics i privats i el mercat global a l’era digital.
Del 16 al 21 de novembre de 2026 a Estrasburg (França).
- Abril de 2027 – Taller de perspectives de negoci:
El taller cerca ajudar els productors a descobrir estratègies de desenvolupament empresarial més sòlides per ampliar els seus coneixements i competències quant a les seves habilitats de lideratge, la gestió integral de l’empresa i el seu equip. Les sessions sobre creixement empresarial estan dissenyades per brindar als productors models de gestió empresarial sostenibles i maneres de construir negocis amb valor real. L’avaluació d’oportunitats i amenaces de negoci durant sessions de grup, xerrades guiades i debats interactius guia els productors cap a una aplicació més profunda de tècniques empresarials i activitats comercials diversificades.
Abril de 2027, dates exactes i lloc per anunciar.
- Abril de 2027 – Reunió anual d’ACE Producers:
Celebrada cada any en un país diferent durant un cap de setmana llarg de primavera i obert a tots els membres de la xarxa ACE, aquest esdeveniment és una ocasió perquè els productors experimentats comparteixin notícies, coneixements, opinions i consells pràctics en un ambient informal però confidencial. Casos complets d’estudi, exhibicions de productores, sessions d’informació privilegiada i molt més.
Directament després del taller de perspectives de negoci, s’anunciaran les dates exactes i el lloc .
Condicions d’elegibilitat:
- Ser propietari/ària, soci/sòcia o associat/ada d’una companyia de producció independent establerta en un país de la UE o participant a Europa Creativa MEDIA.
- Haver estat el/la productor/a delegat/ada (és a dir, el/la principal productor/a responsable) d’almenys un llargmetratge estrenat en cinemes.
- Tenir un projecte de llargmetratge de ficció en desenvolupament que estigui dissenyat per atraure finançament i distribució internacional, idealment en forma d’un primer esborrany de guió o tractament extens.
- Estar disponible i comprometre’s a assistir a una entrevista de selecció durant l’última setmana d’agost del 2026, al taller de desenvolupament de continguts (octubre del 2026), al taller d’estratègies de finançament (novembre del 2026), al taller de perspectives de negoci i a la reunió anual (tots dos a l’abril del 2027).
Inscripcions: Si vols presentar-t’hi, si us plau contacta amb ace@ace-producers.com o completa el formulari de preregistre per establir la teva elegibilitat i organitzar una reunió amb l’equip d’ACE.
Quota de participació: 7.000 euros (sense incloure IVA o 150 euros de quota de sol·licitud).
Aquesta tarifa cobreix l’allotjament en pensió completa durant tots els tallers, la reunió anual de productors d’ACE i el cost complet de la matrícula proporcionada a totes les sessions del taller i reunions de seguiment amb consultors durant tot l’any de formació. Les despeses de viatge no estan incloses.
Gràcies al suport d’Europa Creativa MEDIA, hi ha beques parcials disponibles.
Després de completar l’any de formació, els productors/es tenen dret a unir-se automàticament a la xarxa ACE. La quota anual és de 250 euros, amb un cost addicional de 500 euros per als productors que vulguin assistir a la reunió anual.
Data límit: 30 d’abril del 2026.
Les sol·licituds s’avaluaran principalment segons l’historial i la motivació dels productors/es, seguits de la solidesa del projecte i el potencial de coproducció i col·laboració.
ACE Producers compta amb el suport d’Europa Creativa MEDIA.








