Publicats els resultats de la convocatòria MEDIA Innovative tools and business models 2022

S'han publicat els resultats de la convocatòria Europa Creativa MEDIA Innovative tools and business models (CREA-MEDIA-2022-INNOVBUSMOD), el termini de presentació de sol·licituds de la qual va ser el 7 d'abril de 2022.

El subprograma MEDIA d'Europa Creativa ha donat suport a un total d'11 iniciatives (de 46 sol·licituds rebudes) per un import global de 7.369.245,87 euros.

A través d'aquesta línia d'ajudes, el subprograma MEDIA d'Europa Creativa dona suport al desenvolupament i/o difusió d'eines i models de negocis innovadors destinats a augmentar la disponibilitat, visibilitat i audiència de les obres audiovisuals europees a l'era digital, tot contribuint a l'augment de la competitivitat i l'ecologia a la indústria audiovisual europea.

La selecció dels projectes beneficiaris demostra la tendència positiva de la convocatòria de l'any passat. Dels 11 projectes seleccionats, 9 han estat seleccionats per primer cop.

En aquest punt, destaquem el beneficiari basc El Huyar Fundazioa que ha desenvolupat un sistema automàtic de subtitulat i doblatge multilingüe (el projecte Multilingtool), tot obtenint una ajuda per import de 272.744,06 euros.

Els coordinadors dels 11 projectes beneficiaris estan establerts a 6 països europeus: França (5 projectes), Alemanya (2), Noruega (2). Bèlgica i Espanya compten amb un projecte seleccionat respectivament.

La selecció de projectes ofereix una diversitat equilibrada d'activitats:

Subtitulat o eines daccessibilitat, visibilitat i recomanació.

  • Multilingtool: proposa una plataforma en línia B2B que integra innovadors mòduls per al subtitulat i doblatge multilingüe per a espanyol (+ basc, català i gallec), anglès i francès.

Intel·ligència artificial i eines empresarials basades en dades.

  • Indie Plaza: desenvolupa una plataforma en línia B2B per a desenvolupadors de videojocs indies. L'objectiu és proporcionar informació sobre dades financeres per facilitar el finançament dels seus projectes i augmentar els seus coneixements sobre el seu mercat.
  • BetaSeries Forecast: proposa una plataforma online B2B que recopila dades dels mercats de sèries per facilitar-los als productors europeus amb una anàlisi avançada de màrqueting de guions (impacte de tendència, previsió per país, benchmarking…).
  • Coprocity 22: proposa un mercat de coproducció en línia. L'eina existeix actualment i és utilitzada per diversos mercats de coproducció (L'Atelier del Festival de Cannes, Cinelink del Festival de Sarajevo, els Sofia meeting, Connecting Cottbus). El propòsit del projecte és la finalització del desenvolupament d'aquesta plataforma B2B amb els estàndards més alts de qualitat del mercat i expandir-ne l'ús a més mercats.
  • Moonday Technologies: proposa millorar una àmplia xarxa social de persones i empreses dedicades al cinema i al sector audiovisual. El projecte planeja expandir la seva cobertura geogràfica i desenvolupar la intel·ligència artificial de Moonday.

Expansió i augment de l'eficàcia de la gestió dels drets d'autor.

  • Saga: desenvolupa una plataforma B2B tot utilitzant la tecnologia de blockchain per a l'administració de drets i els corresponents acords, pressupostos, informes sobre royaltys.
  • EZF 2.0: connecta les pel·lícules amb l'audiència integrada dels seguidors d'influencers d'igual a igual. És un ecosistema distribuït per a la transmissió i les transaccions per impulsar els ingressos dels titulars de drets europeus per tal d'augmentar la disponibilitat de contingut europeu.

Nous models de producció, finançament, distribució i promoció.

  • Integratedgreen: desenvolupa un canal de producció en temps real integrat que ajudarà a reduir els banners a l'entrada al mercat dels estudis 3D.
  • Nur X Velum: desenvolupa una SaaS que permet la producció de contingut 3D (videojocs, continguts per a app, tauletes i pel·lícules) a un alt nivell de qualitat amb costos reduïts.
  • Meta Stories: organitza un festival en línia dedicat a les pel·lícules europees. La promoció està dirigida a audiències joves (15-25 anys) i dependrà de la creació d'una sala de visionat virtual al Metavers. El projecte, per tant, testejarà el metavers com una manera de promoure pel·lícules i d'atreure les joves audiències cap a les pel·lícules europees.
  • Newen Meta Sky: és un nou metavers per reinventar les tradicionals activitats del B2B. Proposa un mercat creatiu virtual dedicat als creadors i productors europeus, on ajudar-los a desenvolupar, finançar i promoure'n el contingut.

Consulta el llistat complet de resultats aquí.