Publicats els resultats del 2on termini de la convocatòria Europa Creativa MEDIA de suport a la distribució selectiva
S'han publicat els resultats del segon termini de la convocatòria Europa Creativa MEDIA de suport a la distribució selectiva EACEA/21/2019.
S'han rebut un total de 17 sol·licituds, de les quals han estat seleccionades 10 propostes, per un import total de 5.522.485,5 euros.
Els agents de vendes seleccionats procedeixen de quatre països diferents: Alemanya, Dinamarca, França i Polònia.
Els agents de vendes repartiran l'ajuda entre els distribuïdors de l'agrupació, perquè realitzin la promoció i l'estrena de la pel·lícula als seus territoris.
Els països representats entre els beneficiaris són els següents: França amb 5 propostes, per un import de 2.559.535,50 euros, seguida d'Alemanya amb 3 beneficiaris i 1.617.977 euros. Dinamarca (827.641 euros) i Polònia (517.332 euros) han obtingut un beneficiari respectivament.
En aquesta segona data límit de la convocatòria 8 distribuïdores espanyoles (663.841,50 euros) comptaran amb el suport de MEDIA per estrenar a les nostres sales els títols seleccionats que a continuació detallem, alguns dels quals han estat reconeguts internacionalment:
- Été 85, del director francès François Ozon, que va ser nominada a millor pel·lícula a la passada edició del Festival de San Sebastián.
- Undine, de Christian Petzold, que va obtenir l'Ós de Plata a la millor actriu a la passada edició del Festival de Berlín.
- Supernova, de Harry Macqueen, nominada a millor pel·lícula al Festival de San Sebastián.
- Druk, de Thomas Vinterberg, guardonada amb la Conxa de Plata al millor actor a la passada edició del Festival de San Sebastián.
- Nowhere Special, d'Uberto Pasolini, que va aconseguir una nominació a la millor pel·lícula a la secció Orizzonti del Festival de Venècia.
- Sarlatan, de la directora polonesa Agnieszka Holland, que va ser nominada a la categoria de Millor pel·lícula al Festival de Berlín d'enguany.
- Tre Piani, de Nanni Moretti.
Aquesta línia d'ajuts ha estat reformada completament per augmentar la implicació dels agents de vendes en els projectes i millorar la cooperació entre els agents de vendes i els distribuïdors mitjançant un ajut en cascada. En lloc de donar suport als distribuïdors de manera individual a cada estrena nacional, l'ajuda s'atorga als agents de vendes que han d'organitzar una campanya europea, gestionar el suport a les terceres parts i reunir els resultats.
La segona edició d'aquesta convocatòria ha demostrat:
- Tot i el context excepcional que vivim, els projectes han demostrat tenir una gran qualitat, resultant cap puntuat per sota d'un 72%, la qual cosa és un bon indicador.
- Molts dels títols sota aquesta data límit se suposava que anaven a poder competir en alguns dels més significatius mercats cinematogràfics com Berlín, Venècia, Toronto i Sant Sebastián. Aquest fet demostra la gran qualitat de les pel·lícules presentades.
Consulteu el llistat complet de beneficiaris des dels següents enllaços: resultats; sol·licituds rebudes per país; nivell de demanda per país.