La pel·lícula amb suport d’Europa Creativa MEDIA Alpha, de Julia Ducournau (França, Bèlgica, 2025), que va competir a la Secció Oficial de la darrera edició del Festival de Cannes, inaugurarà la 58a edició del SITGES – Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya, que es durà a terme del 9 al 19 d’octubre vinent.
Després de l’impacte que van tenir Crudo (2017) i Titane (2022, Palma d’Or a Cannes), els treballs previs de la directora francesa, que també compten amb ajut MEDIA, a Alpha, Julia Ducournau ens presenta un drama familiar en un context de distopia social que aborda temes com el desastre climàtic, la transformació del cos i les tensions familiars en un fascinant viatge visual i sensorial que juga constantment amb la percepció de l’espectador.
La projecció d’Alpha comptarà amb la presència de la directora i suposarà la tercera ocasió en què el festival de Sitges s’inaugura amb una pel·lícula dirigida per una dona (les dues primeres van ser American Psycho (2000), de Mary Harron, i Mona Lisa and the Blood Moon (2021), d’Ana Lily Amirpour).
Alpha obrirà una àmplia selecció de títols que es desplegaran per les diferents seccions del festival i que demostraran l’heterodòxia de temàtiques, enfocaments i estils visuals del gènere actual.
Entre la programació del Festival de Sitges d’enguany també figura la pel·lícula amb suport d’Europa Creativa MEDIA Den stygge stesøsteren (‘The Ugly Stepsister’ / ‘La heramanastra fea‘), d’Emilie Blichfeldt. Una coproducció entre Noruega, Polònia, Suècia i Dinamarca, que reimagina el conte clàssic de ‘La Ventafocs‘ des d’una òptica feminista, fosca, sarcàstica i molt dolorosa. El film va ser seleccionat a la Secció Panorama de la passada edició de la Berlinale.
Consulteu la resta de títols del primer avanç de programació de la 58a edició del SITGES – Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya.