Notícies

Lucía Recalde participa a la tercera edició d’Animar_BCN

22/11/2024

Animar_BCN, la convenció europea d’animació, celebra la tercera edició del 26 al 28 de novembre a Barcelona. Durant tres dies, la ciutat comtal esdevindrà, així, la capital europea de l’animació per tercer any consecutiu.

Lucía Recalde Langarica, cap de la Unitat Europa Creativa MEDIA, a la Direcció General (DG) de CONNECT Communications Networks, Content and Technology, de la Comissió Europea, participarà a la inauguració de la convenció el proper 26 de novembre, juntament amb el director de l’ICECEdgar Garcia; Philippe Alessandri, Animation in Europe Chairman; Matija Sturm, Head of CEE Animation Workshop Labs; Ivan Agenjo, president de ProAnimats; i Marta Alonso vicepresidenta de ProAnimats, l’Associació de productores d’animació. 

La trobada reunirà una norantena de congressistes, representants d’unes 60 entitats europees de la indústria, incloent-hi associacions i federacions de productors, responsables de polítiques públiques, fons inversors i televisions. Hi estaran representats 25 països europeus. Tot plegat amb el propòsit d’analitzar l’animació europea amb una mirada que englobi tota la cadena de valor del sector i tots els territoris del continent.

La convenció ha esdevingut una plataforma anual de pluja d’idees i debat del sector europeu de l’animació per a productors, responsables de creació de polítiques i altres actors clau per ampliar la indústria europea de l’animació i augmentar la cooperació entre diferents països de la UE.

Animar_BCN pretén Impulsar les coproduccions d’animació, fomentar la competitivitat del sector europeu de l’animació i augmentar la visibilitat de la indústria europea de l’animació.

Un dels punts candents en l’edició d’enguany serà el debat sobre l’impacte que la intel·ligència artificial està tenint dins la indústria. L’afectació sobre la propietat intel·lectual de les obres, els processos i els professionals centrarà un grup de treball que estarà moderat per Lucía Recalde, cap de la Unitat Europa Creativa MEDIA, DG CONNECT —Communications Networks, Content and Technology — de la Comissió Europea, i Moe Honan, vicepresidenta d’Animation in Europe.

Els agents de la indústria també reflexionaran sobre l’animació verda. Analitzaran les iniciatives de sostenibilitat ambiental que s’estan aplicant dins del sector i avaluaran la possibilitat d’assolir un estàndard europeu. Aquest grup de treball estarà moderat per Carlota Guerrero, directora de la Catalunya Film Commission de l‘ICEC i Co-presidenta de l’European Film Commission (EUFCN) i Dirk Beinhold, vicepresident d’Animation in Europe.

En tercer lloc, un altre grup de treball se centrarà en el marc legal de les obres d’animació europees. Abordarà la implementació de l’AVMSD (Audiovisual Media Services Directive) i altres directives europees que influeixen en la definició d’“empresa productora independent” o “obra europea” i en la retenció de la propietat intel·lectual, entre altres aspectes. Serà un grup co -moderat per Els Hendrix, Executive Director – Federal Government Commissioner for Culture and the Media. BKM, i Philippe Alessandri, president d’Animation in Europe.

El foment de les coproduccions d’animació europees serà un altre dels punts a debatre, amb un focus especial en els programes de finançament públic, les coproduccions minoritàries i paneuropees i els incentius fiscals. La moderació d’aquesta taula anirà a càrrec d’Alex Traila, Pilot Programme for Series Coproduction – Programme manager Eurimages, Consell d’Europa, i Iván Agenjo, vicepresident d’Animation in Europe.

Per aprofundir en aquest tema, Animar_BCN oferirà un acte obert al públic professional que, sota el títol “Let’s talk Europe”, analitzarà el pes de la coproducció europea tant d’obres cinematogràfiques com de no cinematogràfiques. Per fer-ho, mostrarà com les productores, distribuïdores, canals i institucions d’arreu d’Europa mesuren l’èxit d’aquest tipus de col·laboracions. S’exposaran els casos d’estudi de la pel·lícula Rock Bottom (amb els seus productors, Alba Sotorra i Robert Jaszczurowski) i de DeAPlaneta (amb el seu director de continguts i distribució, Carlos Biern). Durant la sessió, presentada pel tresorer d’Animation in EuropePablo Jordi, també intervindran Alessia Sonaglioni, Programme Manager del Programa Pilot de Coproducció de Sèries d’Eurimages, Consell d’Europa; Patricia Hidalgo, directora de Continguts Infantils i Educatius de la BBCYago Fandiño, director de Clan i Continguts Infantils de RTVEAndrea Basilio, cap de Continguts Infantils de RTPMartin Engelhardt Hansen, Director of Business Affairs de DR; Todor Ignatiov, cap del departament de Cinema i Programes Estrangers de la BNT Muntsa Tarrés, productora executiva de Coproduccions Infantils i d’Animació de 3CAT.

Les conclusions dels quatre grups de treball s’exposaran en una sessió oberta al públic, que es durà a terme el matí de dijous 28 de novembre a l’Auditori de BlanquernaUniversitat Ramon Llull. La sessió estarà conduïda per Cristina Angelucci, editora de l’European Animation Journal. Per assistir-hi cal registrar-se.

Animar_BCN és una iniciativa de PROA i ProAnimats, i compta amb el suport de l’ICEC, l‘ICEX, el Ministerio de Cultura, l’ICAA, l’Ajuntament de Barcelona i Animation in Europe i la col·laboració de CEE Animation, DSAF!, European Animation Journal, la Universitat Blanquerna-Ramon Llull i DIBOOS.

Consulteu-ne el programa i els i les experts i expertes que hi participaran.

Més informació

COMPARTIR

MÉS NOTÍCIES

21/05/2026
Europa Cinemas presenta l’informe Facts & Figures 2025
Europa Cinemas, la xarxa de sales de cinema compromesa amb el cinema europeu, ha presentat el seu informe Facts & Figures 2025.
21/05/2026
El guionista i actor català Iñaki Mur, entre els seleccionats a MIDPOINT Writers’ Room
El curs MIDPOINT Writers’ Room 2026 de MIDPOINT Institute, que compta amb el suport d'Europa Creativa MEDIA, ha anunciat la selecció de participants, entre els quals figura el guionista i actor català Iñaki Mur.
20/05/2026
TorinoFilmLab obre la convocatòria de TFL Next – TV Series 2026 i de TFL Next – TV Series Story Editing
TorinoFilmLab ha obert la convocatòria de la propera edició de TFL Next - TV Series fins al 3 de juliol de 2026.
20/05/2026
Series Mania Institute presenta la 3a edició del programa de formació Producing a Documentary Series
Series Mania Institute presenta la tercera edició del programa de formació Producing a documentary series, en col·laboració amb EURODOC. Ambdues institucions reben suport d’Europa Creativa MEDIA des de fa anys.
19/05/2026
‘MEDIA al Maldà’ us convida a la projecció del drama ‘Sorda’, d’Eva Libertad
El proper dijous 28 de maig, des d’Europa Creativa Desk – MEDIA Catalunya i en el marc de la novena sessió de la quarta temporada del cicle ‘MEDIA al Maldà‘, us convidem a la projecció del drama amb suport d’Europa Creativa MEDIA 'Sorda', d'Eva Libertad, al Cinema Maldà de Barcelona.
19/05/2026
CineBaix, entre els nou projectes seleccionats per Collaborate to Innovate 2026
El projecte Kinebridge, liderat per CineBaix (Sant Feliu de Llobregat), ha estat seleccionat com un dels nou projectes europeus que rebran suport en la sisena edició del programa Collaborate to Innovate 2026, impulsat per Europa Cinemas amb el suport d'Europa Creativa MEDIA.
19/05/2026
Torino FilmLab obre les inscripcions de Green Film Lab – Gran Canaria 2026
TorinoFilmLab ha obert el període d’inscripció del proper taller Green Film Lab – Gran Canaria 2026, que es durà a terme a Las Palmas de Gran Canaria del 24 al 26 de juliol de 2026. La data límit per inscriure-s’hi és el proper 12 de juny.
18/05/2026
AGORA Works in Progress 2026 obre la convocatòria per a pel·lícules en postproducció 
AGORA Works in Progress, que es durà a terme del 7 al 12 de novembre de 2026 amb el suport d’Europa Creativa MEDIA i en el marc del Thessaloniki International Film Festival, ha obert la convocatòria de llargmetratges de ficció en etapa de postproducció. La data límit per presentar-s’hi és el 24 d'agost de 2026.
18/05/2026
El documental amb suport MEDIA ‘Do You Love Me’, guardonat al DocsBarcelona 2026
La 29a edició del DocsBarcelona, la secció d’indústria del qual compta amb el suport d’Europa Creativa MEDIA, s'ha dut a terme del 7 al 17 de maig de 2026. Entre els documentals guardonats figura el documental amb suport MEDIA 'Do You Love Me', òpera prima de Lana Daher, que competia a la secció Oficial - Visions i va rebre el Premi al Nou Talent – Filmin.  
14/05/2026
L’EACEA reuneix el sector europeu del videojoc per impulsar un nou diàleg estratègic de cara al futur marc financer
L'Agència Executiva Europea d'Educació i Cultura (EACEA) va dur a terme, el passat 30 de març de 2026, la primera reunió de clústers sobre videojocs (Cluster Meeting on Video Games) en el context del Pla Feedback to Policy de l'Agència. La trobada va congregar més de 70 professionals del sector per analitzar l'impacte del suport europeu als videojocs i aportar propostes per al proper Marc Financer Pluriennal 2028–2034.

Cultura

Plataformes europees per a la promoció d’artistes emergents
(CREA-CULT-2024-PLAT)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Xarxes europees d’organitzacions culturals i creatives
(CREA-CULT-2024-NET)

Termini: 07/mar/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Entitats Culturals Paneuropees
(CREA-CULT-2024-PECE)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Audience Development and Film Education
(CREA-MEDIA-2025-AUDFILMEDU)

Termini: 27/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

MEDIA 360°
(CREA-MEDIA-2025-MEDIA360)

Termini: 09/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Freedom Rapid Response Mechanism
(CREA-CROSS-2025-MFP)

Termini: 15/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European Festivals
(CREA-MEDIA-2025-FEST)

Termini: 11/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Slate Development
(CREA-MEDIA-2026-DEVSLATE)

Termini: 03/des/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Animation projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-1)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European co-development
(CREA-MEDIA-2026-CODEV)

Termini: 25/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Documentary projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-2)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Fiction projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-3)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

Video games and immersive content development
(CREA-MEDIA-2026-DEVVGIM)

Termini: 11/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European VOD networks and operators
(CREA-MEDIA-2026-VODNET)

Termini: 08/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Markets & Networking
(CREA-MEDIA-2026-MARKETNET)

Termini: 20/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Innovative tools and business models
(CREA-MEDIA-2026-INNOVBUSMOD)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Films on the Move
(CREA-MEDIA-2026-FILMOVE)

1r Termini: 19/mar/2026
2n Termini: 16/07/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Circulation of European literary works
(CREA-CULT-2026-LIT)

Termini: 29/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Literacy
(CREA-CROSS-2026-MEDIALITERACY)

Termini: 11/mar/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

Creative Innovation Lab
(CREA-CROSS-2026-INNOVLAB)

Termini: 23/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - PLURALISM
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-PLURALISM)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - COLLABORATIONS
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-COLLABORATIONS)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Perform Europe
(CREA-CULT-2026-PERFORM-EU)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film Distribution
(CREA-MEDIA-2026-FILMDIST)

Termini: 23/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Festivals
(CREA-MEDIA-2026-FESTNET)

Termini: 14/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Skills and Talent Development
(CREA-MEDIA-2026-TRAINING)

Termini: 16/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film sales agent
(CREA-MEDIA-2026-FILMSALES)

Termini: 18/jun/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Cinemas
(CREA-MEDIA-2026-CINNET)

Termini: 09/jul/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European mini-slate development
(CREA-MEDIA-2026-DEVMINISLATE)

Termini: 17/set/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea de petita escala
(CREA-CULT-2026-COOP-1)

Termini: 05/mai/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de Cooperació Europea de Mitjana Escala
(CREA-CULT-2026-COOP-2)

Termini: 05/mai/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Altres

Music Moves Europe
(CREA-CULT-2022-MME)

Termini: 12/gen/2023

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...