Notícies

Presència d’Europa Creativa MEDIA al Marché du Film de Cannes

08/05/2024

Europa Creativa MEDIA estarà novament present a la propera edició del Marché du Film del Festival de Cannes.

Els propers 17, 18 i 19 de maig de 2024 les oficines MEDIA organitzaran, juntament amb l’EACEA (European Education and Culture Executive Agency), tres Happy Hours per als professionals europeus beneficiaris recents dels ajuts MEDIA.

A més, el 19 de maig es durà a terme un esmorzar en què es presentaran projectes de la convocatòria europea Writing European.

Europa Creativa MEDIA també organitzarà una sessió informativa al dia següent sobre la convocatòria MEDIA destinada a distribuïdores i agents de vendes internacionalsFilms on the move, així com una trobada en què es presentaran casos d’estudi d’èxit de la convocatòria MEDIA Innovative Tools and Business Models.

El calendari dels diversos esdeveniments que es duran a terme al Creative Europe MEDIA Stand (European Pavillon nº123 – International Village) és el següent:

Obert als participants de MEDIA Stands al Marché du Film, així com als beneficiaris recents d’Europa Creativa MEDIA d’aquest clúster (productores europees). Si desitges assistir-hi, has de contactar amb la teva oficina MEDIA.

Obert als participants de MEDIA Stands al Marché du Film, així com als beneficiaris recents d’Europa Creativa MEDIA d’aquest clúster (festivals, plataformes VoD, distribuïdores, agents de vendes internacionals, exhibidors de cinema i professionals de l’educació cinematogràfica). Si desitges assistir-hi, has de contactar amb la teva oficina MEDIA.

Full Moon Creative Lab és un projecte dedicat a professionals del cinema especialitzats en sèries de televisió de gènere: thriller, horror i fantasia. El programa consisteix de residències creatives que donin suport al desenvolupament de talents, que enforteixin els guionistes per lliurar les millors històries de gènere que puguin viatjar més enllà de les seves fronteres i reunir audiències àmplies i diverses.

Ponent: Claudia Droc.

War Room Content és un projecte que compta amb un hub europeu per a guionistes i showrunners, experts, científics, artistes i representants de la societat civil. El seu objectiu és crear sèries europees de televisió innovadores amb una forta àncora local i un atractiu interès internacional lligat al foment dels valors fonamentals europeus.

Ponent: Emilie Blezat.

Obert als participants de MEDIA Stands al Marché du Film, així com als beneficiaris recents d’Europa Creativa MEDIA d’aquest clúster (mercats, formacions i eines innovadores de negoci). Si desitges assistir-hi, has de contactar amb la teva oficina MEDIA.

Cascade8 desenvolupa un ecosistema tecnològic per digitalitzar, agilitzar i optimitzar les activitats de venda, compra i finançament de continguts audiovisuals. Aquest ecosistema està compost per diverses aplicacions, cadascuna de les quals té com a objectiu resoldre un coll d’ampolla a la cadena de valor. Aquestes aplicacions estan vinculades entre si per simplificar l’accés dels usuaris i oferir-vos l’oportunitat de reutilitzar les vostres dades entre els diferents serveis.

Ponent: Yannick Bossenmeyer.

Yamdu és una aplicació de programari com a servei (SaaS) que millora els fluxos de treball de gestió de producció a la indústria del cinema i l’entreteniment. L’enfocament de Yamdu està totalment alineat amb les necessitats dels productors i cineastes a l’era digital. Fa que l’inici de sessió a una dotzena d’eines incompatibles quedi obsolet.

Ponent: Florian Reimann.

Privio ofereix una solució d’emmagatzematge dinàmica, segura i escalable per al sector audiovisual amb un avantatge únic: trànsit sortint gratuït. Combina mesures de seguretat avançades, com ara el xifratge d’extrem a extrem, amb opcions d’emmagatzematge flexibles i econòmiques per a dades. La plataforma opera a través d’una xarxa global de servidors, cosa que garanteix una alta disponibilitat i rendiment.

Ponent: pendent de confirmació.

Filmmakers System (Prestage) és una solució de programari com a servei (SaaS) que, en diverses instal·lacions de marca blanca, serveix com un centre de producció integrat per a productors, empreses de producció, film offices i film commissions. Utilitza intel·ligència artificial, computació al núvol i anàlisi de big data per optimitzar encara més el procés de producció de mitjans.

Ponent: David Zitzlsperger.

Més informació

COMPARTIR

MÉS NOTÍCIES

22/10/2025
Publicada la nova convocatòria d’Europa Creativa Cross-Sectoral NEWS – Journalism Partnerships – Pluralism 2026
S’ha publicat la nova convocatòria d’Europa Creativa Cross-Sectoral NEWS – Journalism Partnerships – Pluralism 2026 (CREA-CROSS-2026-JOURPART-PLURALISM), destinada a donar suport al pluralisme dels mitjans de comunicació. La data límit de presentació de sol·licituds és el 4 de febrer de 2026.
22/10/2025
Publicada la nova convocatòria d’Europa Creativa Cross-Sectoral NEWS – Journalism Partnerships – Collaborations 2026
S’ha publicat la nova convocatòria d’Europa Creativa Cross-Sectoral NEWS – Journalism Partnerships – Collaborations 2026 (CREA-CROSS-2026-JOURPART-COLLABORATIONS), destinada a augmentar les col·laboracions entre els mitjans de comunicació. La data límit de presentació de sol·licituds és el 4 de febrer de 2026.
22/10/2025
Publicada la nova convocatòria Creative Innovation Lab 2026
S’ha publicat la nova convocatòria Creative Innovation Lab 2026, en el marc del Programa Europa Creativa Cross-Sectoral. La data límit per presentar-s’hi és el 23 d’abril de 2026.
22/10/2025
Publicada la nova convocatòria d’Europa Creativa Cross-Sectoral NEWS – Media Literacy 2026
S’ha publicat la nova convocatòria d’Europa Creativa Cross-Sectoral NEWS – Media Literacy 2026 (CREA-CROSS-2025-MEDIALITERACY), de suport al desenvolupament d’iniciatives d’alfabetització mediàtica a Europa. La data límit de presentació de sol·licituds és l'11 de març de 2026.
21/10/2025
B2A amb Julia Ducournau, cineasta francesa: “Només soc aquí per plantejar preguntes”
La 58a edició del SITGES – Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya es va inaugurar el passat 9 d’octubre amb el film amb suport MEDIA ‘Alpha’, el tercer llargmetratge de Julia Ducournau, i va comptar amb la presència de la directora i guionista francesa. Des d’Europa Creativa Desk – MEDIA Catalunya vam tenir l’ocasió d’entrevistar-la.
20/10/2025
Sessió informativa d’Eurimages Sèries en el marc del Serielizados PRO
El proper 6 de novembre, en el marc de la Jornada PRO del Serielizados Fest, que es durà a terme del 3 al 12 de novembre, Catalan Films i Europa Creativa Desk - MEDIA Catalunya us proposen la sessió MEDIA & Eurimages: Public European Funding for Series, a càrrec d’Alessia Sonaglioni, responsable del Programa per a Coproduccions de Sèries d’Eurimages, i d'Àlex Navarro, responsable d’Europa Creativa Desk – MEDIA Catalunya.
20/10/2025
‘MEDIA al Maldà’ us convida a la projecció de la comèdia negra amb suport MEDIA ‘Mario’, de Guillem Miró
El proper dijous 30 d'octubre, des d’Europa Creativa Desk – MEDIA Catalunya i en el marc de la segona sessió de la quarta temporada del cicle ‘MEDIA al Maldà‘, us convidem a la projecció de la pel·lícula amb suport d’Europa Creativa MEDIA 'Mario', de Guillem Miró, al Cinema Maldà de Barcelona. 
20/10/2025
El film MEDIA ‘La hermanastra fea’, millor pel·lícula al Festival de Sitges 2025
La 58a edició del SITGES – Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya s'ha dut a terme del 9 al 19 d’octubre de 2025. La gran triomfadora del festival, guardonada amb el Premi a Millor pel·lícula de la Secció Oficial a Competició, ha estat la pel·lícula amb suport d’Europa Creativa MEDIA Den stygge stesøsteren (‘The Ugly Stepsister’ / ‘La heramanastra fea‘), òpera prima d’Emilie Blichfeldt.
17/10/2025
Publicats els resultats del 1er termini de la convocatòria Europa Creativa MEDIA TV and Online Content 2025
Ja s'han publicat els resultats del 1er termini de la convocòtoria Europa Creativa MEDIA TV and Online Content 2025. S'han seleccionat un total de 18 projectes per un import global de 8.074.840,78 euros. Entre els projectes beneficiaris figura la sèrie de ficció de producció catalana 'Ravalejar', dirigida per Pol Rodríguez i Isaki Lacuesta, que rebrà 500.000€
17/10/2025
Torna Culture Moves Europe amb una nova convocatòria de suport a la mobilitat individual
Culture Moves Europe torna amb una nova convocatòria de suport a la mobilitat individual. La convocatòria està oberta a artistes i professionals culturals dels països participants a Europa Creativa, que treballin en un dels sectors culturals elegibles: arquitectura, patrimoni cultural, disseny i moda, literatura, música, arts escèniques i arts visuals.

Altres

Music Moves Europe
(CREA-CULT-2022-MME)

Termini: 12/gen/2023

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Festivals
(CREA-MEDIA-2024-FESTNET)

Termini: 11/abr/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Plataformes europees per a la promoció d’artistes emergents
(CREA-CULT-2024-PLAT)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Xarxes europees d’organitzacions culturals i creatives
(CREA-CULT-2024-NET)

Termini: 07/mar/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Entitats Culturals Paneuropees
(CREA-CULT-2024-PECE)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Audience Development and Film Education
(CREA-MEDIA-2025-AUDFILMEDU)

Termini: 27/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

MEDIA 360°
(CREA-MEDIA-2025-MEDIA360)

Termini: 09/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Skills and Talent Development
(CREA-MEDIA-2025-TRAINING)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Freedom Rapid Response Mechanism
(CREA-CROSS-2025-MFP)

Termini: 15/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European Festivals
(CREA-MEDIA-2025-FEST)

Termini: 11/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film Distribution
(CREA-MEDIA-2025-FILMDIST)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Cinemas
(CREA-MEDIA-2025-CINNET)

Termini: 16/jul/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film sales agent
(CREA-MEDIA-2025-FILMSALES)

Termini: 19/jun/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European mini-slate development
(CREA-MEDIA-2025-DEVMINISLATE)

Termini: 17/set/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea a petita escala
(CREA-CULT-2025-COOP-1)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de Cooperació Europea a escala mitjana
(CREA-CULT-2025-COOP-2)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea a gran escala
(CREA-CULT-2025-COOP-3)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Slate Development
(CREA-MEDIA-2026-DEVSLATE)

Termini: 03/des/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Animation projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-1)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European co-development
(CREA-MEDIA-2026-CODEV)

Termini: 25/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Documentary projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-2)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Fiction projects
(CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-3)

1r Termini: 03/des/2025
2n Termini: 07/05/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

Video games and immersive content developmentent
(CREA-MEDIA-2026-DEVVGIM)

Termini: 11/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European VOD networks and operators
(CREA-MEDIA-2026-VODNET)

Termini: 08/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Markets & Networking
(CREA-MEDIA-2026-MARKETNET)

Termini: 20/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Innovative tools and business models
(CREA-MEDIA-2026-INNOVBUSMOD)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Films on the Move
(CREA-MEDIA-2026-FILMOVE)

1r Termini: 19/mar/2026
2n Termini: 16/07/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Circulation of European literary works
(CREA-CULT-2026-LIT)

Termini: 29/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Literacy
(CREA-CROSS-2026-MEDIALITERACY)

Termini: 11/mar/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

Creative Innovation Lab
(CREA-CROSS-2026-INNOVLAB)

Termini: 23/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - PLURALISM
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-PLURALISM)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - COLLABORATIONS
(CREA-CROSS-2026-JOURPART-COLLABORATIONS)

Termini: 04/feb/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...