Notícies

Publicada la nova convocatòria Films on the Move 2025

27/09/2024

S’ha publicat la nova convocatòria Europa Creativa MEDIA Films on the Move (CREA-MEDIA-2025-FILMOVE), les dates límit de presentació de sol·licituds de la qual són el 20 de març i el 17 de juliol de 2025.

L’objectiu de la convocatòria ‘Films on the Move‘ és fomentar i donar suport a una distribució més àmplia de pel·lícules europees no nacionals recents, tot animant, en particular, els agents de vendes i els distribuïdors cinematogràfics a invertir en la promoció i la distribució adequada de pel·lícules europees no nacionals.

Activitats elegibles

Les activitats que es finançaran són campanyes de distribució cinematogràfica i/o en línia paneuropea de pel·lícules europees elegibles, coordinades per l’agent comercial de la pel·lícula.

Les sol·licituds han de presentar estratègies adequades per garantir una indústria més sostenible i més respectuosa amb el medi ambient i per garantir l’equilibri de gènere, la inclusió, la diversitat i la representativitat.

Sol·licitants elegibles

Empresa europea d’agents de vendes que actua com a intermediari per al productor, especialitzada en l’explotació de pel·lícules comercialitzant i atorgant-ne llicències a distribuïdors o altres compradors de països estrangers.

L’agent de vendes ha d’haver estat designat pel productor de la pel·lícula a través d’un acord de vendes internacionals que estipuli el dret de vendre la pel·lícula en almenys 15 països participants a Europa Creativa MEDIA.

Les persones físiques no són elegibles excepte treballadors per compte propi (per exemple, empresaris individuals) quan la societat no tingui una personalitat jurídica diferent de la de la persona física.

Només es permeten sol·licituds de sol·licitants únics (beneficiaris únics).

Projectes elegibles

Les activitats a finançar són campanyes de distribució cinematogràfica i/o en línia paneuropea de pel·lícules europees elegibles, fora del seu país d’origen, coordinades per l’agent comercial de la pel·lícula.

Al projecte s’han d’adscriure un mínim de set distribuïdors diferents dels quals almenys dos han de ser originaris de països de menor capacitat audiovisual del grup A o del grup B*.

La majoria de les campanyes de distribució nacionals haurien de centrar-se en estrenes en cinemes.

Els distribuïdors s’han de comprometre a dur a terme la distribució de la pel·lícula als seus territoris mitjançant una carta d’intencions.

La pel·lícula s’ha d’estrenar com a màxim 10 setmanes després de la data de presentació de la sol·licitud.

La pel·lícula ha de complir els següents criteris d’elegibilitat:

Grup A: Croàcia, República Txeca, Estònia, Grècia, Polònia, Portugal i Romania
Grup B: Bulgària, Luxemburg, Eslovènia, Lituània, Eslovàquia, Hongria, Letònia, Xipre, Malta i els següents tercers països, sempre que es compleixin les condicions per a la seva participació en aquesta convocatòria: Albània, Bòsnia i Hercegovina, Islàndia, Lichtenstein, Montenegro, Macedònia del Nord, República de Sèrbia i Ucraïna.

Calendari

Documentació

Document de convocatòria i annexos:

call document

Plantilles de formulari de sol·licitud

Standard application form (CREA MEDIA) — el formulari de sol·licitud específic d’aquesta convocatòria està disponible al Sistema de presentació de sol·licituds. 

Information on independence and ownership (CREA MEDIA)

Acord internacional de venda de pel·lícules

PDF amb informació de pel·lícules/obres generada a partir de la Creative Europe MEDIA Database 

Cartes d’intencions dels distribuïdors que han adquirit els drets cinematogràfics de l’agent de vendes que detallen els costos de promoció i publicitat (P&A)

Model Grant Agreements (MGA)

CREA MGA

Documents addicionals:

CREA Annual Work Programmes

CREA Regulation 2021/818

EU Financial Regulation 2018/1046

Rules for Legal Entity Validation, LEAR Appointment and Financial Capacity Assessment 

EU Grants AGA — Annotated Model Grant Agreement 

Funding & Tenders Portal Online Manual 

Funding & Tenders Portal Terms and Conditions 

Funding & Tenders Portal Privacy Statement

Més informació

COMPARTIR

MÉS NOTÍCIES

24/04/2025
L’Observatori Europeu de l’Audiovisual ha publicat un nou informe sobre pel·lícules patrimonials
L'Observatori Europeu de l'Audiovisual acaba de publicar un nou informe sobre pel·lícules patrimonials. El 21% de totes les pel·lícules estrenades a Europa el 2023 es van produir fa més de deu anys.
24/04/2025
Nou informe de l’Observatori Europeu de l’Audiovisual sobre la Transició Verda al Sector Audiovisual
L'Observatori Europeu de l'Audiovisual ha publicat un nou informe sobre la Transició Verda al Sector Audiovisual. Com el cinema, la televisió i el streaming estan fent la transició verda? I quin paper juga la legislació en aquest procés a Europa?
23/04/2025
Europa Cinemas obre les inscripcions del Bologna Innovation Lab 2025
Europa Cinemas i Cineteca di Bologna organitzen, conjuntament, la 19a edició de l’Europa Cinemas Audience Development & Innovation Lab, que es durà a terme del 21 al 25 de juny de 2025 a Bolonya (Itàlia) i portarà per títol 'Repensar el cinema en temps canviants: del compromís local a la política global, la sostenibilitat i la intel·ligència artificial'. La data límit per presentar-hi sol·licitud d'inscripció és el proper 9 de maig.
23/04/2025
Weird Market 2025 obre la convocatòria de curtmetratges d’animació
La 17a edició de Weird Market – Mercat Internacional d’Animació, Videojocs i New Media, que es durà a terme a València del 30 de setembre al 5 d'octubre de 2025, amb el suport d’Europa Creativa MEDIA, ha obert la convocatòria de curtmetratges d'animació fins al 15 de juny de 2025.
23/04/2025
L’Acadèmia del Cinema Europeu anuncia els 11 nous ‘Tresors de la cultura cinematogràfica europea’
L’Acadèmia del Cinema Europeu ha anunciat les onze incorporacions d’enguany als ‘Tresors de la cultura cinematogràfica europea‘. Amb aquests Tresors, l’Acadèmia celebra llocs de caràcter simbòlic per al cinema europeu, llocs de valor històric que cal mantenir i protegir no només ara, sinó per a les generacions futures.
23/04/2025
15 coproduccions amb suport d’Eurimages, seleccionades al Festival de Cannes 2025
El Fons Eurimages del Consell d'Europa s'enorgulleix d'anunciar la selecció de 15 coproduccions amb suport d'Eurimages al 78è Festival de Cinema de Cannes, que es durà a terme del 13 al 24 de maig de 2025.
23/04/2025
El Festival de San Sebastián obre la convocatòria del Fòrum de Coproducció Europa-Amèrica Llatina
La 14a edició del Fòrum de Coproducció Europa-Amèrica Llatina del Festival de San Sebastián ha obert la convocatòria per rebre projectes audiovisuals d’Europa i Llatinoamèrica amb una durada mínima de 60 minuts i, almenys, el 20% de finançament assegurat. Els projectes europeus hauran de tenir una vinculació expressa amb Amèrica Llatina. La data límit per inscriure-hi projectes és el proper 16 de juny.
22/04/2025
El Festival de San Sebastián obre la 7a convocatòria de Zinemaldia Startup Challenge
El Festival de San Sebastián ha obert la setena convocatòria de Zinemaldia Startup Challenge, un concurs adreçat a persones emprenedores i startups estatals i europees els projectes dels quals incorporin noves tecnologies aplicades a l’àmbit audiovisual. La data límit d’inscripció de projectes és el 2 de juny de 2025.
22/04/2025
Presència d’Europa Creativa MEDIA al Marché du Film de Cannes
Europa Creativa MEDIA estarà novament present a la propera edició del Marché du Film del Festival de Cannes, amb els següents esdeveniments, organitzats per l'EACEA (Agència Executiva Europea d'Educació i Cultura), que es duran a terme a l'estand d'Europa Creativa MEDIA:
15/04/2025
La xarxa europea EEN ofereix oportunitats de consorci i esdeveniments d’interès per al sector de les indústries culturals i creatives
La xarxa europea Enterprise Europe Network (EEN) ofereix diverses oportunitats de consorci i esdeveniments d’interès per als sectors dels videojocs, audiovisual i cultural.

Altres

Music Moves Europe
(CREA-CULT-2022-MME)

Termini: 12/gen/2023

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Markets & Networking
(CREA-MEDIA-2024-MARKETNET)

Termini: 18/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European VOD Networks and Operators
(CREA-MEDIA-2024-VODNET)

Termini: 09/abr/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Festivals
(CREA-MEDIA-2024-FESTNET)

Termini: 11/abr/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Plataformes europees per a la promoció d’artistes emergents
(CREA-CULT-2024-PLAT)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Xarxes europees d’organitzacions culturals i creatives
(CREA-CULT-2024-NET)

Termini: 07/mar/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Entitats Culturals Paneuropees
(CREA-CULT-2024-PECE)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Slate Development
(CREA-MEDIA-2025-DEVSLATE)

Termini: 05/des/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content
(CREA-MEDIA-2025-TVONLINE)

1r Termini: 05/des/2024
2n Termini: 14/05/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

Video game and immersive content development
(CREA-MEDIA-2025-DEVVGIM)

Termini: 12/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Audience Development and Film Education
(CREA-MEDIA-2025-AUDFILMEDU)

Termini: 27/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Films on the Move
(CREA-MEDIA-2025-FILMOVE)

1r Termini: 20/mar/2025
2n Termini: 17/07/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Innovative tools and business models
(CREA-MEDIA-2025-INNOVBUSMOD)

Termini: 16/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

MEDIA 360°
(CREA-MEDIA-2025-MEDIA360)

Termini: 09/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Skills and Talent Development
(CREA-MEDIA-2025-TRAINING)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Circulació d’obres literàries europees
(CREA-CULT-2025-LIT)

Termini: 11/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS – Media Literacy
(CREA-CROSS-2025-MEDIALITERACY)

Termini: 06/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

Creative Innovation Lab
(CREA-CROSS-2025-INNOVLAB)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - PLURALISM
(CREA-CROSS-2025-JOURPART-PLURALISM)

Termini: 27/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - COLLABORATIONS
(CREA-CROSS-2025-JOURPART-COLLABORATIONS)

Termini: 27/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Freedom Rapid Response Mechanism
(CREA-CROSS-2025-MFP)

Termini: 15/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European Co-development
(CREA-MEDIA-2025-CODEV)

Termini: 26/feb/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European Festivals
(CREA-MEDIA-2025-FEST)

Termini: 11/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film Distribution
(CREA-MEDIA-2025-FILMDIST)

Termini: 24/abr/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Cinemas
(CREA-MEDIA-2025-CINNET)

Termini: 16/jul/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film sales agent
(CREA-MEDIA-2025-FILMSALES)

Termini: 19/jun/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European mini-slate development
(CREA-MEDIA-2025-DEVMINISLATE)

Termini: 17/set/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea a petita escala
(CREA-CULT-2025-COOP-1)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de Cooperació Europea a escala mitjana
(CREA-CULT-2025-COOP-2)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea a gran escala
(CREA-CULT-2025-COOP-3)

Termini: 13/mai/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...