Notícies

Publicades les noves convocatòries Europa Creativa MEDIA 2026 del Content Cluster

30/09/2025

Europa Creativa MEDIA ha publicat les noves convocatòries Europa Creativa MEDIA 2026 del Content Cluster.

Així, ja estan obertes per a la presentació de sol·licituds les convocatòries de suport al Desenvolupament de Contingut European slate development, European co-development i Video games and immersive content development 2026. Del mateix Content Cluster, s’han publicat també les convocatòries de suport al contingut televisiu i en línia: TV and online content Animation projects, TV and online content Documentary projects i TV and online content Fiction projects.

La data límit de la nova convocatòria Europa Creativa MEDIA European Slate Development (CREA-MEDIA-2026-DEVSLATE) és el 3 de desembre de 2025 a les 17h.

L’objectiu del suport al desenvolupament de l’Slate europeu és fomentar la competitivitat de les empreses europees de producció independent i augmentar el seu pes econòmic al mercat. L’objectiu també és augmentar la capacitat de les productores audiovisuals per desenvolupar projectes amb potencial per circular per Europa i més enllà, i facilitar la coproducció europea i internacional.

El suport també proporcionarà un punt d’entrada per a talents emergents, que els donarà l’oportunitat de dirigir un curtmetratge amb el suport de la sòlida base proporcionada per empreses experimentades.

Important

Els i les sol·licitants no poden presentar més d’una proposta en el marc de la convocatòria d’Slate. Els sol·licitants i les que hagin rebut una subvenció per a la convocatòria de l’any anterior per al desenvolupament de Slate europeu (CREA-MEDIA-2025-DEVSLATE) o per al desenvolupament de mini Slate europeu (CREA-MEDIA2025-DEVMINISLATE) no poden presentar cap sol·licitud per a aquesta convocatòria.

Els i les sol·licitants només poden presentar una sol·licitud com a coordinadors per a codesenvolupament europeu (CREA-MEDIA-2026-CODEV), desenvolupament de Slate europeu (CREA-MEDIA-2026-DEVSLATE), desenvolupament de Mini Slate europeu (CREA-MEDIA-2026-DEVMINISLATE) o desenvolupament de videojocs i contingut immersiu (CREA-MEDIA-2026-DEVVGIM). Tanmateix, els i les sol·licitants, a més de ser coordinadors en una sol·licitud per a qualsevol d’aquestes quatre convocatòries, també poden ser socis en altres sol·licituds europees de codesenvolupament o videojocs i contingut immersiu.

Activitats elegibles

Es donarà suport a les productores europees independents capaces de desenvolupar un paquet de 3 a 5 obres audiovisuals (ficció, animació, documental creatiu). Això hauria de permetre a les productores reduir els riscos i augmentar la seva capacitat per atraure i retenir talents.

El desenvolupament de l’Slate europeu proporcionarà suport al desenvolupament d’un mínim de 3 i un màxim de 5 obres per a l’explotació comercial destinades a l’estrena en cinema, la radiodifusió televisiva o l’explotació comercial en plataformes digitals o un entorn multiplataforma en les categories següents: animació, documental creatiu o ficció. Els sol·licitants poden afegir un curtmetratge de talents emergents al seu paquet (opcional).

Sol·licitants elegibles

Empreses europees independents de producció audiovisual que puguin demostrar haver produït i distribuït internacionalment dues obres des de 2019. Les dues obres han de complir les condicions d’elegibilitat següents:

Consulteu-ne les bases i tota la informació aquí.

_______________________________________________________________

La data límit de la nova convocatòria Europa Creativa MEDIA European Co-Development (CREA-MEDIA-2026-CODEV) és el 25 de febrer de 2026 a les 17h.

L’objectiu del suport al codesenvolupament europeu és donar suport a la cooperació entre les productores europees que desenvolupen obres amb un fort potencial d’audiència internacional.

Cal tenir en compte que els sol·licitants no poden presentar més d’una proposta en aquesta convocatòria com a coordinadors. Tanmateix, a més, poden ser socis en altres sol·licituds de codesenvolupament europeu.

Activitats elegibles

L’acció europea de codesenvolupament donarà suport al desenvolupament d’un únic projecte d’explotació comercial destinat a l’estrena al cinema, la radiodifusió televisiva o l’explotació comercial en plataformes digitals o un entorn multiplataforma en les categories següents: animació, documental creatiu o ficció. El projecte ha de ser codesenvolupat per almenys dues productores independents europees, que hagin signat un acord de codesenvolupament que especifiqui la divisió de tasques i la col·laboració en aspectes creatius.

Consulteu-ne les bases i tota la informació aquí.

_________________________________________________________________________

La data límit de la nova convocatòria Europa Creativa MEDIA Video games and immersive content development (CREA-MEDIA-2026-DEVVGIM) és el l’11de febrer de 2026 a les 17h.

L’objectiu del suport al desenvolupament de videojocs i contingut immersiu és augmentar la capacitat dels productors europeus de videojocs, els estudis XR i les empreses de producció audiovisual per desenvolupar videojocs i experiències immersives interactives amb el potencial d’arribar a públics globals. El suport també pretén millorar la competitivitat de la indústria europea dels videojocs i altres empreses que produeixen contingut immersiu interactiu en els mercats europeus i internacionals, tot permetent la retenció de la propietat intel·lectual per part dels desenvolupadors europeus.

Cal tenir en compte que els sol·licitants no poden presentar més d’una sol·licitud en aquesta convocatòria com a coordinadors. No obstant això, a més a més poden ser socis en altres sol·licituds de videojocs i contingut immersiu.

Activitats elegibles

Es donarà suport al desenvolupament (preproducció) de conceptes i prototips de narrativa interactiva amb contingut original i/o jugabilitat de qualitat destinada a la producció i l’explotació comercial global a través d’ordinadors, consoles, dispositius mòbils, tauletes, telèfons intel·ligents i altres tecnologies.

La fase de producció no és elegible. S’entén per producció la fase que comença des de les proves i la depuració del primer prototip fins al final de la producció del Gold Master o equivalent.

Sol·licitants elegibles

Són elegibles les productores europees de videojocs, estudis XR o productores audiovisuals que tinguin com a objectiu i activitat principal la producció/desenvolupament de videojocs, el desenvolupament de programari (d’entreteniment) o la producció audiovisual (o equivalent).

Les empreses editorials no són sol·licitants elegibles.

Coordinador/a amb experiència recent en la producció d’obres de distribució internacional: el/la coordinador/a ha de demostrar, en presentar la sol·licitud, que ha produït o desenvolupat un videojoc o una experiència immersiva (interactiva o no interactiva) que s’hagi distribuït comercialment en el període comprès entre l’01/01/2023 i la data límit de presentació de sol·licituds.

Projectes elegibles

Només són elegibles les activitats relacionades amb la fase de desenvolupament de conceptes (preproducció) dels videojocs narratius i les experiències immersives narratives interactives, independentment de la plataforma o el mètode de distribució previst.

La fase de desenvolupament del concepte (preproducció) s’entén com la fase que comença des de la primera idea fins al lliurament del primer prototip.

Per ser considerada narrativa, la història s’ha d’explicar o mostrar al llarg de tot el joc (narració en el joc) o experiència immersiva interactiva, i no només com a introducció o final.

En tots els casos, l’obra ha de ser destinada a l’explotació comercial.

Consulteu-ne les bases i tota la informació aquí.

_____________________________________________________________________________________________________

La nova convocatòria Europa Creativa MEDIA de suport al contingut televisiu i en línia 2026 consta de dues dates límit de presentació de sol·licituds (3 de desembre de 2025 i 7 de maig de 2026) i cobreix els temes següents:

CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-1 — Projectes d’animació de contingut televisiu i en línia
CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-2 — Projectes de documentals de contingut televisiu i en línia
CREA-MEDIA-2026-TVONLINE-3 — Projectes de ficció de contingut televisiu i en línia

Cada sol·licitud de projecte en el marc de la convocatòria només ha d’abordar un d’aquests temes.

Els sol·licitants que vulguin presentar propostes per a més d’un tema han de presentar una sol·licitud separada per a cada tema.

Consulteu-ne les bases i tota la informació aquí.

COMPARTIR

MÉS NOTÍCIES

05/11/2026
European Award Season 2027 acosta el cinema europeu a 150 ciutats de 50 països
L'European Film Academy ha presentat l'European Award Season 2027, una iniciativa que tornarà a portar el cinema europeu a audiències d’arreu del continent i més enllà, gràcies a la col·laboració de cinemes, festivals, filmoteques, centres culturals, xarxes de sales i plataformes digitals. Entre el mes de novembre de 2026 i el 16 de gener de 2027, un total de 150 ciutats de 50 països acolliran projeccions, retrospectivies, activitats especials i programes temàtics dedicats a la diversitat i la riquesa de la cinematografia europea.
05/11/2026
Els Premis Music Moves Europe 2027 anuncien els 15 artistes nominats i obren la votació del premi del públic
Els Music Moves Europe Awards (MME) 2027, impulsats amb el suport del programa Europa Creativa de la UE, han donat a conèixer els 15 artistes nominats que competiran per convertir-se en els nous referents emergents de l'escena musical europea.
04/11/2026
Disponible el programa de la 24a Conferència d’Europa Cinemas, que reunirà 500 professionals a Barcelona
Europa Cinemas ha fet públic el programa de la 24a Conferència de la Xarxa, que se celebrarà per primera vegada a Barcelona, del 26 al 29 de novembre de 2026. La trobada, que tindrà lloc al Grand Hyatt Barcelona, reunirà prop de 500 professionals del sector cinematogràfic europeu en una edició centrada en els públics i les estratègies de desenvolupament d'audiències.
04/11/2026
B2A amb Stephen Frears, cineasta britànic: “La direcció de cinema només es pot aprendre, no es pot ensenyar”
El cineasta britànic Stephen Frears va rebre el passat mes d’octubre un dels Premis d’Honor de la 22a edició del Festival Internacional de Cinema Social de Catalunya, CLAM, i, des d’Europa Creativa Desk – MEDIA Catalunya, vam tenir l’oportunitat d’entrevistar-lo.
04/11/2026
Participa a l’European Film Market 2027 amb MEDIA Umbrella Stands
La propera edició de l’European Film Market (EFM) 2027 de la Berlinale es durà a terme a Berlín (Alemanya) del 10 al 16 de febrer de 2027. Podeu inscriure-us per participar-hi sota el paraigua de MEDIA Umbrella Stands a través de l’enllaç següent.  La data límit per fer-ho és el proper 27 de novembre. Afanyeu-vos! Les places són limitades.
03/11/2026
La Quinzena dels Cineastes de Canes obre les inscripcions per a la 59a edició
La Quinzena dels Cineastes (Directors' Fortnight), que compta amb el suport d'Europa Creativa MEDIA, ha obert oficialment el període d'inscripció de pel·lícules per a la 59a edició, que es durà a terme en el marc del Festival de Canes 2027. Productores, distribuïdores i cineastes ja poden presentar les seves obres per optar a formar part d'una de les seccions paral·leles més prestigioses del certamen francès.
03/11/2026
Europa Cinemas dona suport a tres nous Training Boot Camps per reforçar la innovació de les sales europees el 2026
La xarxa Europa Cinemas ha anunciat els projectes seleccionats a la tercera edició dels seus Training Boot Camps, una iniciativa impulsada amb el suport del programa Europa Creativa MEDIA per reforçar la formació i el desenvolupament professional dels exhibidors cinematogràfics europeus.
03/11/2026
L’Observatori Europeu de l’Audiovisual analitza les noves garanties per al pluralisme mediàtic a Europa
L’Observatori Europeu de l’Audiovisual ha publicat l’informe jurídic 'The EMFA and Safeguards to Media Pluralism', una anàlisi exhaustiva sobre les garanties legals destinades a preservar el pluralisme mediàtic a Europa en un context marcat per les pressions econòmiques, polítiques i tecnològiques que afecten el sector periodístic.
02/11/2026
‘Salen las lobas’ i altres pel·lícules MEDIA, entre les guardonades a la Seminci 2026
La 71a edició de la SEMINCI – Semana Internacional de Cine de Valladolid s'ha dut a terme del 23 al 31 d’octubre de 2026, amb el suport d’Europa Creativa MEDIA. Entre les pel·lícules guardonades, figura el film de producció catalana amb suport MEDIA 'Salen las lobas', òpera prima de la cineasta valenciana Claudia Estrada Tarascó, que ha rebut el Premi Seminci Joven i el Premi del Públic a Punto de Encuentro.
02/11/2026
L’Acadèmia del Cinema Europeu anuncia les tres pel·lícules nominades a l’European Young Audience Award 2027
L’European Film Academy ha anunciat les tres pel·lícules candidates a l'European Young Audience Award 2027, un guardó que reconeix les millors produccions europees adreçades al públic jove i que destaca per la implicació directa dels adolescents en tot el procés de selecció i votació.

Cultura

Plataformes europees per a la promoció d’artistes emergents
(CREA-CULT-2024-PLAT)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Xarxes europees d’organitzacions culturals i creatives
(CREA-CULT-2024-NET)

Termini: 07/mar/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Entitats Culturals Paneuropees
(CREA-CULT-2024-PECE)

Termini: 31/gen/2024

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

MEDIA 360°
(CREA-MEDIA-2025-MEDIA360)

Termini: 09/gen/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European Festivals
(CREA-MEDIA-2025-FEST)

Termini: 11/mar/2025

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

European VOD networks and operators
(CREA-MEDIA-2026-VODNET)

Termini: 08/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Markets & Networking
(CREA-MEDIA-2026-MARKETNET)

Termini: 20/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Perform Europe
(CREA-CULT-2026-PERFORM-EU)

Termini: 15/gen/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Festivals
(CREA-MEDIA-2026-FESTNET)

Termini: 14/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Skills and Talent Development
(CREA-MEDIA-2026-TRAINING)

Termini: 16/abr/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Networks of European Cinemas
(CREA-MEDIA-2026-CINNET)

Termini: 09/jul/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European mini-slate development
(CREA-MEDIA-2026-DEVMINISLATE)

Termini: 17/set/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de cooperació europea de petita escala
(CREA-CULT-2026-COOP-1)

Termini: 05/mai/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Projectes de Cooperació Europea de Mitjana Escala
(CREA-CULT-2026-COOP-2)

Termini: 05/mai/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Audience Development and Film Education
(CREA-MEDIA-2027-AUDFILMEDU)

Termini: 02/mar/2027

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Audience

Films on the Move
(CREA-MEDIA-2027-FILMOVE)

1r Termini: 21/gen/2027
2n Termini: 15/07/2027

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European co-development
(CREA-MEDIA-2027-CODEV)

Termini: 02/mar/2027

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European video games and immersive content
(CREA-MEDIA-2027-DEVVGIM)

Termini: 02/feb/2027

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

Innovative tools and business models
(CREA-MEDIA-2027-INNOVBUSMOD)

Termini: 14/gen/2027

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Fiction projects
(CREA-MEDIA-2027-TVONLINE-3)

1r Termini: 10/feb/2027
2n Termini: 15/09/2027

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Documentary projects
(CREA-MEDIA-2027-TVONLINE-2)

1r Termini: 10/feb/2027
2n Termini: 15/09/2027

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

TV and online content Animation projects
(CREA-MEDIA-2027-TVONLINE-1)

1r Termini: 10/feb/2027
2n Termini: 15/09/2027

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Content

European slate development
(CREA-MEDIA-2027-DEVSLATE)

Termini: 01/des/2026

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film Distribution
(CREA-MEDIA-2027-FILMDIST)

Termini: 08/abr/2027

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Business

European Film sales agent
(CREA-MEDIA-2027-FILMSALES)

Termini: 17/jun/2027

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cultura

Circulation of European literary works
(CREA-CULT-2027-LIT)

Termini: 27/gen/2027

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Literacy
(CREA-CROSS-2027-MEDIALITERACY)

Termini: 20/gen/2027

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

Creative Innovation Lab
(CREA-CROSS-2027-INNOVLAB)

Termini: 22/abr/2027

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - Media Freedom Rapid Response Mechanism
(CREA-CROSS-2027-MFP)

Termini: 27/gen/2027

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - COLLABORATIONS
(CREA-CROSS-2027-JOURPART-COLLABORATIONS)

Termini: 04/feb/2027

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Cross-Sectorial

NEWS - JOURNALISM PARTNERSHIPS - PLURALISM
(CREA-CROSS-2027-JOURPART-PLURALISM)

Termini: 04/feb/2027

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...

Altres

Music Moves Europe
(CREA-CULT-2022-MME)

Termini: 12/gen/2023

No hi ha convocatories d'aquesta categoria...